Jak Blesk zjistil při týdenním testu, pro obrážení nákupních areálů na okrajích velkých měst je to téměř ideální auto. Thalie se letos poněkud změnila. Úpravy se dotkly masky, nárazníků a také tlačítko, kterým se otevírá veledůležitý prostor tohoto vozu - kufr - je nyní jinde. Konstruktéři mu vymysleli místo uprostřed kosočtverce, kterým se označují všechny vozy Renault. Renaulty, a thalie není výjimkou, jsou známy svými širokými a měkkými sedačkami, které poskytují pohodlí téměř jako domácí "ušák". Sedí se na nich dost vysoko, což může vyhovovat menším postavám, lidé s výškou nad sto osmdesát centimetrů však mají kvůli tomu zhoršený úhel výhledu skrze přední sklo. Tvůrci auta, které je na trhu už sedm let, se snažili interiér trochu oživit. Zatímco podsvícení přístrojů (ve tmě jsou pekelně černo-červené) je zajímavé, modrošedé pruhy na palubní desce se nám zdály trochu násilné. Místa je uvnitř dost, a to kupodivu i na zadních sedadlech. Pozoruhodný je komfort jízdy ve městě. Tramvajové koleje, ba dokonce ani zpomalovací retardéry, nejsou díky měkkému naladění podvozku takřka cítit. Zároveň je uvnitř při jízdách ve městě i mimo něj do rychlosti zhruba sto až sto dvacet kilometrů příjemné ticho. To se změnilo až při dálniční stotřicítce, kdy dovnitř pronikalo trochu únavné hučení motoru. Zajímalo nás také, jak si tento »městský vůz« povede na rozbitých venkovských silnicích. I tady ale příjemně překvapil. Nerovnosti sice karosérii rozhoupaly, ale kola stále držela stopu. Teprve pokus o opravdu hodně agresivní jízdu vůz jemně a s dostatečně dopředu dávajícím varováním odmítl. * Renault Thalia Ice - 1,2 16V Max. rychlost: 170 km/hod Spotřeba: 6,0 l /100 km Zavazadlový prostor: 510 l Cena: 279 900 Kč