Přidaných dvacet centimetrů do délky není ve světě automobilů zase až tak mimořádný počin. V kategorii miniaut, do které spadá Smart, jde však zvětšení skoro o desetinu. Původní "nejmenší mercedes" totiž měřil jen dva a půl metru. Nová generace vozítka, které je určeno především pro pohyb ve městě, a se kterým je možné zaparkovat i tam, kde by o tom řidiče ostatních aut ani nenapadlo přemýšlet, se představila minulý týden v německém Stuttgartu. Přes znatelně větší rozměry (hlavně na tom vydělal zavazadlový prostor, který má nyní objem místo původních 150 už 220 litrů), bude nová generace od starší nepříliš dobře rozpoznatelná. Viditelnými změnami prošly hlavně světlomety. Přední mají jiný tvar a vzadu jsou dvě kruhové svítilny místo původních tří. Interiér je teď přepracován, jsou v něm kvalitnější materiály. Změny jsou i pod kapotou, motory jsou silnější a s těmi benzinovými (jsou v nabídce tři, dieselový pouze jeden) může autíčko uhánět až 145 kilometrů v hodině. Dosud omezovač zasahoval na metě o deset kilometrů nižší. I nadále je možné, aby si majitel, pokud se mu nelíbí původně vybraná třeba červená karoserie, nechal plastové kryty blatníků, dveří, kapoty a dalších dílů za pár desítek minut vyměnit třeba za černé či modré. * nápad vyrobit městské minivozítko pochází od Švýcara Nicolase G. Hayeka (vyvinul i hodinky Swatch) * původně měl Smarty vyrábět Volkswagen, později vstoupil do hry Mercedes * ve Smartu jsou motor a další díly uloženy pod podlahou, aby při havárii nevnikly do prostoru pro posádku * první generace Smartu se představila v roce 1997