Neúspěšně skončila letošní účast týmu studentů a odborných pracovníků Vysoké školy báňské na Shell Eco-marathonu ve Francii. "Měli jsme na to skončit v první desítce a ujet v přepočtu na jeden litr klasického paliva více než 1500 km. Bohužel nás v tréninku potkala lehká havárie a v závodu jsme pak nesplnili předepsaný rychlostní limit," vysvětlil vedoucí projektu Bohumil Horák. Své speciály (mají už dva) Ostravští vystavovali minulý víkend na plzeňském náměstí v rámci projektu Věda a technika v ulicích. Vozítko se při závodě na autodromu pohybuje rychlostí o malinko vyšší, než je třicet kilometrů v hodině. Právě to je minimální rychlostní limit. Po ujetí sedmi tříkilometrových okruhů se měří spotřeba. V současné době váží ostravský speciál poháněný vodíkovým palivovým článkem šedesát kilogramů a také díky nahrazení ocelové konstrukce lehčími materiály by chtěli spotřebu a dojezd v příštím roce vylepšit. Spotřeby z jednotlivých typů paliva se porovnávají pomocí speciálního výpočtu. Letos například vyhrálo francouzské auto s pohonem na etanol. V přepočtu by na litr benzínu bylo schopné ujet téměř tři tisíce kilometrů.
Vodíkové auto z Ostravy okukovali v Plzni
Zpět
na
Ostravští studenti představili ve Francii svá dvě vozítka jezdící na vodíkový pohon