Předloňské omlazení automobilu moc pomohlo: dravý výraz a ostré linie jsou nyní ještě výraznější. Designéři z Martorellu roztáhli masku chladiče o čtyři centimetry, leon hned vypadá širší.

I když sportovně laděné kombíky mají potěšit řidiče výkonem a jistou jízdou, stále od nich majitel vyžaduje i schopnost přepravit celou rodinu na dovolenou: 587 litrů v případě leonu působí hodně dobře.

Vznětový turbodiesel pod kapotou sportovní verze FR svoji vitalitu a obří zátah ukazuje po překročení 1700 otáček, kdy mají přední kola snahu roztrhat asfalt na kusy. Přesto na nás na konci testu svítí spotřeba 5,3 l/100 km, jen o půl litru vyšší, než slibuje výrobce. Leonu FR tady proti konkurentům Octavii RS a Golfu GTD pomáhají menší rozměry: zajišťují mu nižší hmotnost a tím i lepší pružné zrychlení a tuhle opravdu skvělou spotřebu.

Autor: Archiv

NAŠE hodnocení

 +

Pružné zrychlení

Skvělá spotřeba paliva

Výrazně účinné brzy

Slušná cena

 -

Komfort odpružení

10 číselo Leonu ST FR

Délka    4548 mm

Šířka      1816 mm

Výška    1439 mm

Rozvor 2634 mm

Objem kufru       587/1470 l

Výkon   135 kW

Nejvyšší rychlost             226 km/h

Slibovaná spotřeba          4,8 l/100 km

Cena modelu od                373 900 Kč

Testované auto   620 900 Kč