Venku mrzne až praští, vy vycházíte z domu navlečeni a s tlustými rukavicemi a říkáte si, jaká to bude hrůza usednout do promrzlého auta a ujet s ním prvních pár kilometrů. Pokud budete vlastníky nové generace Opelu Corsa, což bude možné již od října, nemusí to být pro vás děsivý zážitek. Toto malé auto (i přes zvětšení všech rozměrů) stále zůstává, byť o pouhý milimetr, pod hranicí čtyř metrů - má totiž vyhřívaný volant, který vydává příjemných 34 stupňů Celsia a navíc přídavné elektrické topení dokáže interiér vyhřát o dost rychleji než klasické topení závislé na teplotě motoru. Vzhledem k roční době tyto vymoženosti Blesk při krátkých seznamovacích jízdách s novou corsou v Drážďanech netestoval, zato se přesvědčil o řadě jiných. Corsy se budou dělat ve tří- a pětidveřových verzích. Společný mají pouze předek, pak se linie rozcházejí. Díky rozvoru, který je 2511 mm, je uvnitř na danou kategorii aut poměrně dost místa i pro čtyři dospělé cestující. S sebou můžou vzít až 280 litrů zavazadel a dvě jízdní kola! Ta se samozřejmě nedávají dovnitř, ale ani není třeba zápasit se složitými systémy pro jejich upevnění například na střechu. U corsy se pouhým zatáhnutím za páku na hraně zavazadelníku vysune nosič s jednoduchým upevněním kol za páku šlapky. V sériové výbavě budou elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i čelní a boční airbagy. K bezpečnosti posádky přispívají i natáčecí světla do zatáček a rozblikání brzdových světel jako varování pro vzadu jedoucí automobily, že u corsy se spustil systém ABS. V nárazových testech Euro NCAP corsa získala maximálních pět hvězdiček. Na výběr budou zatím tři benzínové (1,0, 1,2 a 1,4) motory a dva dieselové. Později se pod kapotu prodávaných vozů dostane i stodvacetipětikoňový turbodiesel. Jak si Blesk ověřil na silničkách i dálnicích Saska, jízda s tímto motorem a s dobře naladěným podvozkem corsy může být i hodně dynamická.