Jízdu pod pevnou střechou, s pootevřeným střešním oknem, s odsunutým střešním oknen nebo zcela bez střechy. Všechny tyto možnosti nabízí úplně nové kupé-cabriolet od Volkswagenu. Ten se již začal prodávat i na českém trhu. Eos - letošní hlavní novinka německého automobilového gigantu - byl od samého počátku konstruován jako takový typ vozu. Nejde tedy o odvozený model z běžného sedanu, jak je to obvyklé. Konstruktéři si dali záležet na tom, aby karosérie byla dostatečně tuhá i bez střechy. Toho dosáhli i díky instalaci velkého množství výztuh. Například v zadní části spodku karosérie jsou i úhlopříčné vzpěry. Velké množství použitého materiálu se pochopitelně odrazilo i v hmotnosti ani ne čtyři a půl metru dlouhého vozu. V základní verzi váží skoro půldruhé tuny. To, že je Eos zcela svébytný vůz, dokumentuje fakt, že podvozek je složen ze dvou existujících modelů VW. Zatímco přední náprava je po pochopitelných úpravách převzata z golfu, zadní z passatu. Tato kombinace dává, jak se Blesk přesvědčil při krátkém testu, autu velmi dobré jízdní vlastnosti. V Eosu je řada velmi zajímavých a nových technických řešení. Například antény, aby nerušily vzhled vozu, jsou zabudované pod víkem kufru, a ač vzhledem k občasné jízdě bez oken a střechy nelze použít hlavové airbagy, nově vytvořené boční do značné míry přebírají jejich funkci. Střecha složená ze 470 dílů se ukryje za 25 sekund. Do Eosu se budou montovat zatím tři benzínové motory s výkony od 85 do 147 kW a jeden turbodiesel (103 kW). Základní cena činí 688 800 korun.