K rozjeté partě módních kabrioletů s pevnou skládací střechou se přidává Volkswagen Eos. A vypadá to, že občas se skutečně vyplatí chvíli si počkat. Jako první s tím přišel Mercedes na svém malém SLK a byla to bomba do stojatých vod ostře rozdělených karosářských variant. Najednou už se lidé, kteří v létě chtěli jezdit s nebem nad hlavou, nemuseli v zimě choulit pod plátěnými střechami. Mohli si užívat komfortu vyhřívaného skleněného zadního skla a čalouněné plechové střechy nad sebou. Brzo se chytly další automobilky, nejdříve s malými kabriolety a pak, když se technologie skládání zdokonalily, i se čtyřmístnými. Problém je ale v tom, že taková plechová střecha přece jen potřebuje i ve složeném stavu dost prostoru, takže proporce dvou hlavních soupeřů nového Volkswagenu, tedy Peugeotu 307 CC a Renaultu Mégane CC, jsou poněkud kompromisní. Zejména u Peugeotu je zadek v porovnání se zbytkem auta trochu příliš výrazný. Německá řekyně Volkswagen Eos (ano, to jméno je z řecké mytologie a jde o bohyni úsvitu, která se svým spřežením ráno vyjela z moře a dělala "předjezdce" bohu slunce, Héliovi) se nevzhledné zádi vyhýbá konstrukcí střechy, která se během 25 sekund elektrohydraulicky rozdělí na pět hlavních částí (celkem má mechanismus 470 dílů!) a po složení v zavazadelníku nechá ještě úložný prostor o velikosti 205 litrů. Pořád si ještě trochu výraznější zádi všimnete, ale oko estéta už to tolik neurazí. Bohaté menu pod kapotou Testovaný model měl pod kapotou dvěstěkoňový přeplňovaný dvoulitr z Golfu GTI, takže svižnější jízda a bezpečné předjíždění nepředstavovaly sebemenší problém. A pokud by vám i to bylo málo, během roku přijde špičková verze s šestiválcem 3,2 litru. Na druhé straně spektra najdete 115 koňovou šestnáctistovku FSI, která v základní výbavě stojí 688 800. Po ní přichází atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní (od 737 100 Kč), testovaná verze stojí od 846 000 Kč a pokud jste našli zalíbení ve vysokém točivém momentu, bude k dispozici i dvoulitrový diesel s výkonem 140 koní a filtrem pevných částic (od 762 800 Kč). Na přání si pochopitelně můžete naobjednat spoustu výbavy, například bi-xenonová světla, která se natáčí do zatáček vám v kombinaci s přisvětlováním ostrých zatáček mlhovkami nabídnou i v noci ten nejlepší přehled. Pokud máte rádi hlasitou muziku, je k dispozici dokonce i autiosystém s desetikanálovým zesilovačem o výkonu 600W. O bezpečnost cestujících se pak starají dva ochranné oblouky za zadními sedačkami, které se v případě nehody ve čtvrtsekundě vysunou. Pokud je náraz nepoškodí, dají se opět zasunout a připravit na další použití, což u takových systémů nebývá zrovna obvyklé. Co se týče dílenské kvality, VW před francouzskými soupeři přece jen o chloupek vede. Teď už tedy jen zbývá počkat, jací budou další očekávaní soupeři do tohoto ringu -Ford Focus a Opel Astra...