Auto, v němž sedím, si jako úplně první u nás koupil bývalý prezident Václav Havel. Dobře věděl, proč si tuto novinku od MercedesBenz pořizuje. Jak se tento dlouholetý příznivec značky s třícípou hvězdou ve znaku svěřil, oceňuje jízdní vlastnosti a vypíchl i skvělou kvalitu CD přehrávače a hlavně reproduktorů. Mohu potvrdit, je to paráda. Mercedesů třídy R se po našich silnicích zatím moc neprohání, proto vůz budí u veřejnosti zaslouženou pozornost. Více než pět metrů dlouhou eleganci nejde přehlédnout. Už první kilometry signalizují velmi pohodlnou jízdu. Sedadlo řidiče má paměť, do níž se ukládá nastavení sedadla, vnějšího zpětného zrcátka a sloupku řízení. Automatická sedmistupňová převodovka se lehce ovládá od volantu. Nastavení je ale umístěno v místech, odkud se u jiných vozů ovládají stěrače. Středový panel tak zůstává volný a poskytuje úložný prostor navíc. Volit můžete mezi dvěma jízdními programy: S jako sportovní a C jako komfortní. Stálý pohon čtyř kol, delší rozvor a hlavně vzduchové odpružení na zadní nápravě dělá z jízdy požitek i na našich silnicích děravých po zimě jako ementálský sýr. Nová třída R je auto pro hlavu rodiny a klidně může být i rozvětvená. Opěradla sedadel druhé a třetí řady lze snadnou manipulací sklopit dopředu a vznikne rovná úložná plocha pro nákup i přespání. Třída R nabízí plný tucet variant vozů. Blesk týden jezdil s R 320 CDI L, jehož cena je na rozdíl od Havlova typu R 500 L za dva a půl miliónu "pouhý" 1 milión 655 tisíc korun. Výrobce uvádí spotřebu 8,9 litru nafty na 100 kilometrů. My jsme se dostali trochu výš, protože jsme využívali všech předností silného auta.