Pomalu nastává doba, kdy tankovat do nádrží aut běžný benzín či naftu bude jednak neekologické, a v podstatě i technicky nemožné. V ČR by se již od příštího roku měl do veškerého prodávaného benzínu přidávat líh, do nafty pak metylester řepkového oleje. Pokud bude obsah těchto složek v běžném palivu jen několik procent, mohou s ním jezdit současné vozy bez jakýchkoli úprav. Určitou zkušenost s jízdou na ekologičtější paliva už v ČR leckdo má. Na velké části čerpadel byla již před několika lety k mání bionafta. Jde o směs látky vyráběné ze semen řepky olejné (30 %) a ropné nafty (70 %). Mohli ji tankovat majitelé zemědělských strojů. Šlo ji použít i do starších dieselových motorů v osobních vozech. Méně známý je bio-etanol (laicky líh). Získává se ze zemědělsky pěstovaných rostlin, jako jsou např. obiloviny, cukrová řepa atd. Dalším zdrojem může být biomasa, především dřevní odpad. Auta, která ho ve svých motorech spalují, mají ve srovnání s benzínovými jednak vyšší výkon, jednak z nich vychází méně kysličníku uhličitého (CO2). Na druhou stranu mají tyto vozy zhruba o čtvrtinu vyšší spotřebu, což ale kompenzuje o třetinu nižší cena paliva E 85 oproti benzínu. Palivo se již vcelku běžně prodává, například ve Švédsku a na americkém kontinentu. Název je E 85 a jde o směs pětaosmdesáti procent lihu a patnácti benzínu. Další palivo, které kromě lihu obsahuje již jen několik procent aditiv, představili minulý týden vědci na severní Moravě. Nejvíce aut, která jezdí na líh, prodává Ford. V současnosti má k dispozici dva modely Ford Focus, a Focus C-Max. Oba mají stopětadvacetikoňové motory 1,8 Duratec, které jsou kvůli větší agresivitě lihu vůči jednotlivým součástem palivové soustavy poněkud upravené. Také řídící jednotka motoru musí mít v sobě nahrané programy, které umožňují rozeznat, jaké palivo a v jakém poměru benzínu a lihu do motoru přichází. Do nádrže je ale možno tankovat obě složky i zcela samostatně. Ve Švédsku Ford za pět let prodal 15 000 těchto vozů. V USA se takových aut ročně prodá čtvrt miliónu, v ČR zatím podle Martina Linharta z českého zastoupení Fordu jezdí jen jeden.
Některé další možnosti Plynový pohon - Náklady na provoz jsou zhruba poloviční než u aut, která tankují benzín. Cena za přestavbu je ale vysoká, i když některé automobilky nabízejí své vozy již takto upravené. U nás jde zejména o CNG - stlačený zemní plyn, LPG - propan butan a LNG - zkapalněný zemní plyn. S výjimkou posledního musí mít tato auta v zavazadlovém prostoru velkou nádrž. Fritovací olej - spíše raritní záležitost. Auto se musí upravit, navíc se vás všichni budou chodit ptát, kde máte ty smažené hranolky. Hybridní vozy a elektromobily Řada světových automobilek auta, které kombinují pohon klasickým motorem s elektromotorem, již nabízí. Toytota Prius se dokonce stala Autem roku. Vozy s palivovými články Auta pohání elektromotor. Elektřinu však namísto klasických akumulátorů u elektromobilů dodávají palivové články. Ta v nich vzniká díky elektroechické reakce vodíku a vzdušného kyslíku. Zároveň vzniká i vodní pára. Firma Daimler-Chrysler oznámila, že už v roce 2012 chce zahájit masový prodej těchto aut. Nevýhodou je zatím příliš vysoká cena palivových článků. Solární automobily Možná alternativa pro pohon po Sahaře. Tankování nestojí vůbec nic. Taková auta (prototypy připomínají spíše létající talíře) zatím žádné velké firmy v nabídce nemají.