Laserová show, dívky na skútrech s přilbami, z nichž srší jiskry, pyrotechnické efekty... Nakonec rychlý sjezd dvou nejnovějších audi z černé sjezdovky areálu Svatý Petr ve Špindlerově Mlýně. Taková byla národní premiéra velkého sportovně užitkového vozu automobilky Audi - Q7. Právě tento vůz, který si již jen v ČR objednalo přes 350 zákazníků, si Blesk mohl vyzkoušet při krátkém testu jak na silnici, tak v terénu. Přestože auto, které stojí v základní výbavě přes milión a půl, pravděpodobně nikdo nebude příliš trápit v terénu, při několika okruzích na rozblácené autokrosové trati jsme se přesvědčili, že ani tento způsob jízdy mu není cizí. Auto je to velké - měří na délku přes pět metrů (rozvor je přes tři metry a šířka téměř dva), takže dovnitř lze umístit sedačky až pro sedm cestujících. Při sklopení třetí řady má kufr více než dostatečný objem 775 litrů. Přestože jde o sportovně užitkový vůz, dokáže být až pekelně rychlý. S osmiválcovým benzínovým motorem 4,2 V8 FSI zrychluje z nuly na stovku za 7,4 sekundy a umí jet až rychlostí 244 km/hod. Druhým motorem, s nímž se zatím bude model Q7 u nás prodávat, je třílitrový turbodiesel. V brzké budoucnosti se pak pod kapotu dostanou i další pohonné jednotky. Q7 je pochopitelně čtyřkolka. V základním stavu se točivý moment přenáší v poměru čtyřicet procent na přední a šedesát na zadní kola, ale poměr se může podle potřeb měnit. Nové audi obsahuje řadu špičkových technologií. Například za příplatek je možno mít pneumatické pérování, díky němuž lze měnit světlou výšku vozu (základní 180 mm lze zvýšit až o šedesát) či radarové systémy, které nejenže upozorňují řidiče na vozy v "mrtvém" úhlu, ale v případě potřeby dokáží auto patřičně zpomalit či dokonce zastavit.