Je možné, aby auto, které má na délku jen 375 centimetrů, dokázalo sloužit stejně dobře jako o zhruba čtvrt metru delší konkurenti v této třídě? To byla hlavní otázka, na kterou jsme hledali odpověď v redakčním testu nové Toyoty Yaris. Navíc, když jsme k dispozici měli nejméně vybavenou verzi Base s nejmenším, tedy litrovým tříválcovým benzínovým motorem. Odpověď na výše zmíněnou otázku může být pro leckoho překvapením. Zní ano. Samozřejmě, yaris je auto určené jako druhé či třetí do rodiny a budou s ním jezdit hlavně ženy. Těm se i nový yaris bude líbit díky sympatickému "čumáčku", liniím karosérie i uspořádání uvnitř. Pocit prostornosti se tentokrát designéři vnitřku auta snažili dosáhnout vytažením linií směrem vzhůru. To je zřejmé například z madel dveří či směrem nahoru se rozšiřujícího dekoru středového panelu. Co člověka nejvíce zaujme po usednutí na přední sedadla, je centrálně umístěný digitální přístrojový panel a neuvěřitelný počet schránek na palubní desce a mezi sedadly. Zavazadlový prostor na první pohled nevypadá na avizovaných 272 litrů. To je ovšem dáno mezipodlahou. Naopak prostor se dá zvětšit, pokud změníte sklon opěradel či když jednu nebo obě části sedadel posunete dopředu. Základní výbava i této nejnižší verze není špatná. Ta bezpečnostní zahrnuje dva airbagy a ABS. Pocit jistoty určitě dodá i informace, že v nárazových testech nový yaris dostal pět hvězdiček. Z další výbavy stojí za zmínku elektrické nastavování zrcátek a rádio s CD. Naopak okénka se stahují kličkou a bez centrálního zamykání se také musíte obejít. Nový yaris má tužší podvozek, než měla minulá generace. Je tedy schopen i o dost agresivnější jízdy, než umožňoval litrový motor. Když už je o něm řeč, je dosti hlučný, na druhou stranu ale zvládá i jízdu po dálnici. Dech mu docházel až v opravdu dlouhých stoupáních na D 1.