Jednotlivé pojišťovny dále rozšiřují nabídku doplňkových pojištění, která poskytují ať již bezplatně, nebo za zvýhodněné ceny. Trh se snaží o další zkvalitňování služeb, které souvisí s poskytováním plnění – v tomto případě dochází k dalšímu rozvoji elektronických komunikačních kanálů. Ke zlepšení slouží rovněž linka 1224. Zároveň se pojišťovny společně snaží zabránit lovcům nehod, aby klienty nepřiváděli do problémů při dopravních nehodách.
Řidiči si tak mohou paradoxně výskat, zatímco pojišťovny se nadále musí potýkat s eskalací výše náhrad za odškodnění újem na zdraví. Na soudy se totiž stále častěji obracejí klienti s požadavky na zvýšení odškodnění za újmu na zdraví.
Počet pojišťoven poskytujících povinné ručení je v Česku dále dvouciferný: místo Triglavu nastoupil Direct. Z trhu zmizel letos Wüstenrot, jehož pojištění přešlo v lednu pod Allianz. Dál figuruje jen coby stavební spořitelna a hypoteční banka.
Pořád tedy platí, že oblast autopojištění je extrémně konkurenční. Tato skutečnost ho svým způsobem posouvá, ale také brzdí. Obvykle nutí motoristy rozhodovat se pouze na základě ceny. Přehlížejí pak inovace a jiné důležité momenty, které s pojištěním motorových vozidel souvisejí.
Na druhou stranu se uživí všichni. Pomáhá k tomu ohromný růst prodejů aut, který pozorujeme několik měsíců v řadě. „Zvyšuje se dvouciferným tempem, ale pojišťovny na to nehřeší. Podstatnější růst cen povinného ručení nenastal a zřejmě ani v nejbližší době nepřijde, zejména díky oné konkurenci,“ odhaduje Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa.
Mají se vůbec pojišťovat auta?
Mobilita, to je slovo, které se prosazuje čím dál víc. Velký vliv má samozřejmě na oblast pojištění. Jako příklad vezměme rozvoj operativního leasingu: klienti díky němu stále více hradí pojištění jako součást jím poskytnuté služby, tedy nájmu vozidla. Může se lehce stát, že časem splynou všechny produkty do jednoho. Lidé si pořizují auta proto, aby s nimi jezdili. Tedy aby byli mobilní. Opravovaná vozidla jim v servisu k ničemu nejsou. Nebylo by proto logičtější nabízet místo pojištění motorových vozidel spíše pojištění mobility? I takhle začínají uvažovat samotné pojišťovny.
Trh povinného ručení se dál sžívá s dopady nového občanského zákoníku. Havarijní pojištění pak ovlivňuje zejména zvýšený prodej aut.