Pokud se chcete s lehkostí proplétat hustým městským provozem a na semaforech snadno a rychle ukázat autům ve vedlejších pruzích záda, pak byste měli uvažovat o tomto autě. Právě ve velkoměstech se getz cítí doslova jako ryba ve vodě. Getz je už na trhu pár let. Nicméně vloni proděl korejský konkurent fabie, Peugeotu 206 a dalších aut této třídy omlazující kúru. Jak je obvyklé, změnila se maska chladiče, nárazník a přední světla. Také vzadu je jiný nárazník a koncová světla. Přitom design zůstal evropský, decentní. Hlavní změny jsou ale pod kapotou. Téměř všechny nabízené motory jsou buď zcela nové, nebo alespoň přepracované. My jsme zkoušeli getze s prostřední benzínovou motorizací (1,4), přičemž nejmenší je 1,1 a největší 1,6 litru. Čtrnáctistovka má výkon skoro sto koní. Už tento údaj napovídá, že s relativně malým autem dokáže docela dost cvičit. Getz je navýsost praktické auto. Přední cestující mají dostatek úložných prostorů, i když většinou pojmou jen drobnosti. Ani kapsy ve dveřích, ani schránka před spolujezdcem nejsou moc dobře uzpůsobeny pro velké autoatlasy a podobné předměty. Pochválit je třeba plastovou, a tudíž snadno omyvatelnou zadní stranu předních sedadel, což je místo, které velice často špiňí botičky dětských pasažérů na zadních sedačkách. Naopak getz trochu zaostává v bezpečnostní výbavě. I prostřední výbava Dynamic zahrnuje pouze jeden airbag a ABS se sériově dodává pouze k dieselovému turbomotoru. Také bychom se přimlouvali za elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Hyundai Getz FL 1,4 Dynamic Max rychlost: 170 km/hod. Zavazadlový prostor: 254 l Kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km Cena od: 269 900 Kč
Štika do velkoměst
Zpět
na
Hbitost a rychlost. Tahle dvě slova napadnou snad každého řidiče, který usedne do nového Hyundaie Getz