„Je to přirozené, nový vůz se prodává tak, že je objednán na míru danému člověku, ale v momentě, kdy opustí brány autosalonu okamžitě ztrácí minimálně 20 až 30 % ceny. To je běžný život každého nového auta,“ řekla ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová s tím, že u prémiových vozů to je až 40 %. „Časem ta vozidla si tu hodnotu drží, tak největší ztráta je v tom prvním až druhém roce,“ uvedla Topolová.

„Nejsignifikantnější  pokles ceny vozidla nastává v prvních třech letech. Pak se samozřejmě ten trend poklesu ceny vozidla zastavuje a od určitého věku se dokonce vrací zpátky,“ řekl k tomu provozní ředitel skupiny AAA Auto Petr Vaněček a hned uvedl příklad. „Například Škoda Favorit, která se před pár lety prodávala za pár korun. A dnes? Pokud je to vozidlo pojízdné, a se zajímavou historií, tak má sběratelskou hodnotu a cena začíná růst. Jakmile se stane vozidlo veteránem, tak se ta křivka obrací a roste,“ popsal Vaněček.

Dokonalý zážitek z koupě

Právě AAA Auto tento rok plánuje výrazně expandovat v odvětví zánovních vozů, pro které je typické stáří do dvou let. „Výrazně se zaměříme na rozvoj značky Mototechna, jejíž nabídku chceme razantně zvýšit. Zároveň chystáme otevření samostatného showroomu Mototechny v Praze, která bude její první novou pobočkou od listopadu 1989,“ poznamenala Karolína Topolová.

Pro vytvoření nového konceptu Mototechny v oblasti marketingu, prodeje a rozvoje pobočkové sítě najala skupina AAA AUTO strategického konzultanta Stanislava Gálika, který dříve spolupracoval mimo jiné s J&T Bankou, Tesco Stores nebo Českou spořitelnou. „Naším cílem je vytvořit dokonalý zážitek z koupě zánovního vozu. My auta opravdu milujeme a jsme rádi, když toto nadšení můžeme přenášet na naše zákazníky. Znalosti našeho personálu, různorodost nabídky, naše péče o zákazníka – u nás se do auta jednoduše musí zamilovat každý,“ zdůraznil Stanislav Gálik.

Luxusní auta levně

Mototechnu AAA AUTO znovu uvedlo na trh před čtyřmi lety jako svou značku pro prodej zánovních automobilů. Společnost prodává také prémiové a luxusní vozy pod značkou Mototechna Premium. Pro zánovní automobily z Mototechny je typické stáří do dvou let, nízký počet najetých kilometrů, cena o 30 až 40 % nižší v porovnání s novými vozy, výběr z téměř padesáti modelů vozů dvaceti značek, jejich okamžitá dostupnost a nabídka nejžádanějších výbav na trhu.

Prodeje pod značkou Mototechna jen letos vzrostly téměř o desetinu, a to i díky zavedení nového úvěrového produktu Bumerang, který garantuje zpětný odkup vozu za předem stanovenou cenu. Auto si může zákazník pořídit také pomocí klasického úvěru od jednoho ze čtyř renomovaných partnerů - České spořitelny, Home Credit, Komerční banky a Moneta Bank.

Fotogalerie
6 fotografií