Odlišovat se od ostatních aut. To byl jednoznačně záměr tvůrců nové Škody Roomster. Díky jiné linii bočních oken pro cestující v druhé řadě si roomstera s jinými auty za denního světla těžko spletete. Konstruktéři ale mysleli i na to, aby tenhle vůz byl jednoznačně rozlišitelný od jiných vozů i v noci. "Logo není ve tmě vidět, ale rozsvícené písmeno C v zadních světlech ano," vysvětluje šéfdesignér Thomas Ingenlath prvek, který se poprvé objevil u nové octavie. Tentokrát je vzhledem k tvaru zadních světel céčko poněkud užší, ale zato je vzhledem k vyšší poloze zadních světel více v úrovni očí řidičů. Tvůrci roomstera hodně mysleli na pohodlí cestujících. Ti proto najdou v interiéru řadu život zpříjemňujících "vychytávek". Tak například v kapsách ve dveřích jsou instalovány gumičky, které by měly přidržovat mapy či časopisy, aby se při otevření dveří nevysypaly na chodník. Desku uzavírající svrchu prostor kufru za zadními sedadly (plato) lze usadit ve dvou polohách. Při té nižší se sice sníží objem kufru, ale zato může sloužit jako další odkládací prostor pro cestující vzadu. Uklidit drobné předměty, které by jinak v zavazadlovém prostoru během jízdy neukázněně poletovaly, lze buď do kapes, nebo do ohrádky. Tu lze jednoduše vytvořit zasunutím kusu plastu do boční stěny. Tři samostatná zadní sedadla je možno jednak vyjímat, sklápět a posouvat a v případ, že v autě ponecháte jen dvě krajní sedadla, lze je k sobě přiblížit a tím vytvořit luxusní prostor pro ramena. Pokud střední užší sedačku sklopíte, poslouží jako stolek. Kromě velké panoramatické střechy si mohou kupci roomstera za příplatek dopřát i další, zatím ve škodovkách nebývalou výbavu. Natáčecí do zatáček mají být nejen hlavní světlomety, ale i další doplňková světla umístěná do mlhovek.