Ne, nebude řeč o autě z největší jihoamerické země. To jen Korejci z firmy KIA dali svému malému vozu název vyvolávající představy o temperamentu krásného brazilského města. Vnější tvary KIA Rio jsou jednoduché, elegantní. Rafinovaně svůdná podobně jako Brazilky z Rio de Janeira je ale zadní partie. Vnitřek už daleko více připomíná, že auto pochází z asijské produkce. Hlavně středový panel působí hodně zvláštně. Měli jsme pocit, že by se daleko více hodil do auta jiné velikosti i způsobu používání, než je především do města určený necelé čtyři metry dlouhý vůz. Příliš nás nenadchl ani volant. Zřejmě vinou použitého materiálu není příjemný do ruky, zvláště v nevytopeném voze klouže z ruky. Rovněž nepotěší absence elektrického ovládání zpětných zrcátek, navíc když okénka pomocí elektriky stahovat jdou. Plusy však v tomhle autě převažují. Tak třeba: Při nastupování či vystupování se ozve příjemný měkký zvuk zaklapávaných dveří, k dispozici má řidič i spolujezdec a dokonce i posádka vzadu dostatek odkládacích prostorů. U opěradla zadního sedadla je navíc možné regulovat jeho sklon. Kufr s objemem 270 litrů je na tuto třídu aut také velmi slušný. Z výbavy ria potěší například klimatizace ve všech výbavách kromě té se základní benzínovou čtrnáctistovkou. Stejně tak je tomu s kotoučovými brzdami na zadních kolech a se systémem ABS. Největším příjemným překvapením je ale motor. Dieslová patnáctistovka dokáže bez problémů na pokyn pedálu plynu vůz zrychlovat bez nutnosti řadit i v táhlých dálničních stoupáních. V městském provozu pak zajišťuje riu více než dostatečnou hbitost.
Kia Rio 1,5 CRDI LX Výkon 81 KW Max. rychlost 176 km/hod. Spotřeba paliva 4,6 litru/100 km Cena: od 359 980 Kč