Rozbředlý sníh na silnici, rozmáčené a blátivé polní cesty. Počasí, že ani psa vyhnat nelze, natož někam jezdit autem. Pro lidi, kteří mají v garáži sportovně užitkový vůz Subaru Forester (v překladu z angličtiny lesník), však nic z výše jmenovaného není problém. První šok čeká na neobeznámeného cestujícího v tomto autě hned po otevření dveří. Sklům totiž chybí rám, což je obyčejně výsada sportovních automobilů. Jenže forester vyrábí továrna, která se specializuje na sportovní auta. Forester je nyní nový. Oproti starému jsou však změny jen drobné. Při pohledu zvenku spočívají především v přepracované masce chladiče a světlech a v umístění bočních blikačů do zrcátek. Uvnitř si lze všimnout hlavně změněného volantu. Design interiéru i přes modernizaci dalších prvků však už nepůsobí nejmodernějším dojmem. Přesto v něm lze najít množství zajímavých vychytávek. Například loketní opěrka. Ta se dá překlápět dozadu, čímž vznikne jakýsi ministolek s držáky nápojů pro cestující v druhé řadě sedadel. Potěší množství schránek na drobnosti (nad hlavou jsou dvě), kapsy na doklady a tužky jsou na sluneční cloně řidiče. Naopak vytknout lze malou a lacině vyhlížející rukojeť řadicí páky, mnoha rodinám bude chybět i otvor na lyže. Subaru je sice určeno především na silnici, a na rozbitých okreskách si s ním lze opravdu dobře užívat. V zatáčkách jede jako po kolejích. Ale i pokud vjedete do lehčího a středního terénu, nemusíte se bát. K dispozici je dokonce redukce. Velmi dobrý je dvoulitrový benzínový motor (výkon 116 kW, zrychlení z 0-100 pod deset sekund), který se ochotně nechá vytáčet až k sedmi tisícům otáček a navíc má nádherný zvuk vrčícího boxera.


