Model Cerbera se vyráběl v letech 1996-2004, produkce byla ukončena po ovládnutí firmy TVR Nikolajem Smolenským. I v nejslabší verzi 4,0 sprintoval na stovku za 4,5 sekundy. Podle dostupných informací pracuje firma TVR z Blackpoolu, ovládaná ruským kapitálem, na vývoji nástupce modelu Cerbera, který se vyráběl v letech 1996 až 2004. Šlo o první TVR s hardtopem od ukončení výroby Tasminu v roce 1985. Cerberu poháněl řadový čtyřlitrový šestiválec a osmiválce 4,2 a 4,5 litru. Produkce Cerbery byla ukončena poté, co TVR přešlo do ruských rukou. Mluvčí firmy sice uvedl, že je 2+2 místné kupé teprve v raném stadiu, ale podle zasvěcených zdrojů je pravděpodoné, že se jeho uvedení dočkáme již za dva roky. Pokud jde o motor, TVR se může pustit do vývoje vlastního osmiválce, ale ve hře zůstává i nákup motoru od GM. TVR by se výborně hodil šestilitrový osmiválec z nové Corvetty nebo dokonce sedmilitrový LS7 ze špičkové Z06. V případě nákupu hotového motoru od externího dodavatele by TVR ušetřilo náklady a čas nezbytné pro vývoj, navíc by motor plnil přísné emisní limity, platné na americkém trhu. Vstup do USA je totiž záměrem Nikolaje Smolenského, majitele automobilky.
TVR vyvíjí 2+2 kupé

Model Cerbera se vyráběl v letech 1996-2004, produkce byla ukončena po ovládnutí firmy TVR Nikolajem Smolenským. I v nejslabší verzi 4,0 sprintoval na stovku za 4,5 sekundy.
(autor: autoweb.cz)
Zpět
na
Slavný britský výrobce s ruským majitelem připravuje nové kupé 2+2, které nahradí model Cerbera.