Tak tohle je typické lepidlo na holky, prohlásil jeden kamarád, když viděl krásně červený vůz Hyundai Coupe. Předem musíme prozradit, že auto zas tak "lepivě" nefungovalo, nicméně jedno se mu musí nechat - je opravdu hezké. A za exteriérem nikterak nezůstává pozadu ani interiér. Výborně tvarovaná sedadla, promyšlené detaily, kombinace plastu a leštěného hliníku, to všechno budí příjemný, sympatický a dynamický dojem. Navíc výbava je i za základní cenu víc než bohatá (včetně ABS a EBD, předních a bočních airbagů, automatické klimatizace, imobilizéru a elektricky ovládaných a vyhřívaných vnějších zrcátek). Hyundai Coupe je svým klínovitým profilem, širokým přívodem vzduchu vpředu a vytvarovanými boky či dvěma koncovkami výfuku vzadu na první pohled sportovním nářadím. Pravda, testovaný vůz s dvoulitrovým čtyřválcovým motorem sice při rozjezdu netrhá asfalt, neboť jeho výkon činí "jenom" 105 kW (143 koní), ovšem na solidní zrychlení to stačí. Tvrdší podvozek pak sportovní dojem umocňuje, avšak v českých (potažmo pražských) podmínkách tak trochu připomíná proslavený "maslostroj". Je totiž velice citlivý na nerovnosti, především při těch podélných je nutno dávat hodně pozor. Stejnou pozornost vyžaduje i ovládání rádia, které mělo přes den špatně čitelný displej a nejen za světla příliš drobné ovládací prvky. Takže přeladit znamenalo odpoutat oči od dění kolem, což u sportovního auta není úplně ideální. Ovšem tím všechny zápory končí... Třídveřové kupátko není rodinným vozem, i když má i zadní sedadla. Jsou vyloženě nouzová, protože přední sedadla v krajní poloze za sebou nenechávají moc místa pro nohy (však je také uváděno jako 2+2). Ovšem v případě obsazení zadních sedadel je usnadněno nastupování širokými dveřmi, takže si lze dovolit převézt i dědečka s babičkou, aniž by pak oba státi v lékárně frontu na mast na rozlámané údy. Ovšem dovedeme si představit i delší cestu na dovolenou ve dvou. Parádní auto, dostatek místa, na kupé velký zavazadlový prostor, hezké počasí, před námi široká kvalitní silnice, ručička tachometru je schopen přelézt dvoustovku. To pak cestování krásně ubíhá... Někdo si teď možná říká, k čemu takové auto, když ho potřebuji na denní užívání. Na to existuje odpověď - zkuste si ho! A pak už se ptát nebudete! Hyundai Coupe 2.0i CVVT DxŠxV 4395x1760x1330 mm, rozvor 2530 mm Objem válců 1975 ccm Max. výkon 105 kW (143 k) při 6000 ot./min. Max. točivý moment 186 Nm při 4500 ot./min Max. rychlost 208 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s Zavazadlový prostor 312 l Spotřeba město/mimo/kombi 10,9/6,4/ 8,0 l Cena (vč. DPH) 569 900 Kč
... tak je na tom konkurence Alfa Romeo GT 2.0 JTS DxŠxV 4489x1763x1362 mm, rozvor 2596 mm Objem válců 1975 ccm Max. výkon 121 kw (165 k) při 6400 ot. Max. točivý moment 206 Nm při 3250 ot./min Max. rychlost 216 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,7 s Zavazadlový prostor 320 l Spotřeba město/mimo/kombi 12,3/6,8/ 8,7 l Cena (vč. DPH) 869 000 Kč Citroen C4 Coupe 2.0i 16V DxŠxV 4274x1769x1458 mm, rozvor 2608 mm Objem válců 1997 ccm Max. výkon 130 kw (180 k) při 7000 ot. Max. točivý moment 202 Nm při 4750 ot./min Max. rychlost 227 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,3 s Zavazadlový prostor 314 l Spotřeba město/mimo/kombi 11,7/6,5/ 8,4 l Cena (vč. DPH) 695 000 Kč