Rádi byste si pořídili novou Škodu Octavii? Ale je vám líto obětovat půl milionu a více korun? Blesk má pro vás tip: Sáhněte po nejlevnější verzi za 424 900 Kč! Pokud tedy na silnici nemáte potřebu jezdit stylem Michaela Schumachera a také dokážete oželet nadstandardní výbavu, kterou byste třeba nikdy ani nevyužili, určitě se ve výběru nespletete. Blesk měl nejlacinější vůz z mladoboleslavské automobilky k dispozici po tři týdny. A tady nabízí pár postřehů: Také nás zpočátku napadlo, zda jde dohromady těžké objemné auto (1,98 tuny) a slabý motor (1.4 MPI). Už první kilometry v pražských ulicích však pochybnosti rozprášily. Vůz je pro městský a příměstský provoz doslova určený. Pohybovat se v zácpách mu nečiní žádnou potíž, po každém zastavení či zpomalení dokáže dobře akcelerovat, ucházející je i spotřeba, ta se v praxi téměř shoduje s tou, kterou udává výrobce: 9,5 l/100 km. Pohybovat se po dálnicích je přece jen poněkud obtížnější. Maximální rychlost této "čtrnáctistovky" je 170 km/h, zrychlení z 0 - 100 pak trvá 15,5 vteřiny. Abyste vůz drželi ve svižnějším tempu, je potřeba častěji řadit, motor je ve vyšších otáčkách mírně hlučnější. Samotné svezení je ale i tak komfortní. Ve vyšších rychlostech tuhne řízení, díky tomu není octavia citlivá na nervonost vozovky či poryvy větru. Vzhled interiéru vozu je přímo úměrný ceně. Nehledejte nic extravagantního. Dominuje mu tmavě šedý plast, z kterého je vytvarovaná palubní deska i madla u dveří. Nejste však ochuzeni o další přednosti, které dominují i »bohatším« verzím. Především o odkládací prostor, toho je přímo nadbytek. Do každých z předních dveří lze zasunout umělohmotnou lahev (1,5 l), další pak i do středového tunelu. V něm najdete místo i pro další tři nápoje. Přihrádka je i pod rádiem, nemluvě o dalších kapsách v předních dveří. Prostor před spolujezdcem není závratně objemný, avšak vystačí. Co ještě nabízí základní výbava CLASSIC? Kotoučové brzdy vpředu i vzadu, mechanicky ovládaná zrcátka, nárazníky shodně s barvou vozu, ocelová kola, airbag řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, přípravu pro rádio + 4 repro, signalizaci nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, či zvukovou signalizaci nevypnutých světel. Ti nenároční tu prostě najdou vše, co k jízdě potřebují. O víc u nejslabší octavie nejde.


Octavia 1.4 MPI Rozměry: 4572x1769x1465 mm, rozvor 2578 mm,zavazadlový prostor 560 l/1350 l. Motor: zážehový čtyřválec o objemu 1390 mm Max. výkon: 55 kW (75 k) při 5500 ot./min. Max. točivý moment: 126 Nm při 3800 ot./min. Max. rychlost: 170 km/h. Zrychlení 0-100 km/h: 15,5 vt. Spotřeba: město 9,5 l, mimo město 5,5 l, kombi 6,9 l. Cena (vč. DPH): 424 900 Kč
Octavia a její konkurence... Opel Astra 1.4 Rozměry: 4249x1753x1460 mm, rozvor 2614 mm, zavazadlový prostor 380l/1330 l Motor: zážehový čtyřválec o objemu 1364 mm Max. výkon: 66 kW (90 k) při 5600 ot./min. Max. točivý moment: 125 Nm při 4000 ot./min. Max. rychlost: 178 km/h. Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 vt. Spotřeba: město 8,3 l, mimo město 5,3 l, kombi 6,4 l. Cena (vč. DPH): 475 400 Kč VW Golf 1.4 Rozměry: 4204x1759x1485 mm, rozvor2578 mm, zavazadlový prostor 350/1305 l. Motor: zážehový čtyřválec o objemu 1390 mm Max. výkon: 55 kW (75 k) při 5000 ot./min. Max. točivý moment: 126 Nm při 3800 ot./min. Max. rychlost: 164 km/h. Zrychlení 0-100 km/h: 14,7 vt. Spotřeba: město 9,6 l, mimo město 5,6 l, kombi 7,0 l. Cena (vč. DPH): 439 900 Kč