Pakliže nová Škoda Octavia ohromuje již v základním provedení, tak odvozená verze Combi si stojí ještě výš. Novinka z Mladé Boleslavi byla podrobně představená již v minulých týdnech, nyní byla podrobená důkladnému redakčnímu testu. Blesk měl k dispozici model 2.0 TDI s šestistupňovou manuální převodovkou a nadstandardní výbavou. Během čtrnácti testovacích dnů ujel téměř tisíc kilometrů, během nichž se utvrdil v předešlých dojmech: Tohle auto bude hit! Ještě větší, než byl v minulých letech jeho předchůdce. 1. postřeh - pohodlí: Není problém se s vozem sžít již po prvních ujetých kilometrech. Sedadla pevně drží tělo, zároveň jsou dostatečně pohodlná. Hlavně během delších přejezdů tak odpadaly problémy spojené s bolestmi zad, "povinným protahováním" atd. Zvětšený rozvor poskytuje dostatek pohodlí pasažerům v zadní části vozu. V té přední omezuje pohyb nohy řidiče širší středová konzole. Spolujezdec však tento problém nevnímá. 2. postřeh - ovládání: Čtyřramenný volant pasuje do každých rukou. Velmi příjemně na nás působilo řazení: Snadno se ovládá a je velmi přesné. 3. postřeh - palubní deska: V porovnání se svým předchůdcem je zcela odlišná. Kdo si potrpí na decentnosti a osvětlení v zelené barvě, bude určitě spokojený. Digitální displej ukazuje nespočet údajů o spotřebě, ujetých kilometrech, dojezdu či špatně dovřených dveří. Upozorní také na nutnost použít bezpečnostní pás, což je při rozjezdu doplněno výstražným zvukovým tónem. 4. postřeh - úložné prostory: Kam se podíváte, tam nějaké najdete. Přední dveře poskytují prostor pro litrovou lahev, drobné mince či brýle lze uložit uprostřed přístrojové desky. Zásuvka je i vlevo pod volantem či pod sedadlem spolujezdce. Přihrádka se obyčejně nachází i pod autorádiem, v případě testovacího vozu, který měl Blesk k dispozici, však ustoupila navigačnímu přístroji. Samozřejmostí jsou úložné kapsy ze zadní strany předních sedadel. 5. postřeh - zavazadlový prostor: Hlavní chlouba Octavie Combi. K dispozici je 580 l volného prostoru, který se sklopením zadních sedadel (2:1) rozroste takřka trojnásobně. Schůdek na dně sice zůstává, ani tak však není problém do vozu naložit třeba horské kolo. K dispozici jsou ochranné sítě či háčky pro zavěšení tašek. Roleta, která prostor kryje, pracuje na samonavíjecím systému. 6. postřeh - jízdní vlastnosti: Octavii Combi s dvoulitrovým pohonem lze jen chválit. Hlavně při svižné jízdě na rovinkách lze cítit stoprocentní jistotu. V zatáčkách působí malinko toporněji, ovšem i tak si udržuje vysokou stabilitu. Výtku si však u testovaného vozu zaslouží kotoučové brzdy, které působily poněkud "unaveným" dojmem. Suma sumárum: Škoda Octavia Combi nové generace je ideálním rodinným vozem. Nabízí spoustu prostoru a nadprůměrné jízdní vlastnosti, které doplňují nízké provozní náklady. Tento vůz lze bez obav řadit mezi evropský nadstandard, čemuž odpovídá i cena. Nezbývá než automobilce držet palce, aby byla pro českého zákazníka přijatelná.


Kolik stojí Octavia Combi * Classic 1.6 MPI/75 kW od 499 900 Kč 1.9 TDI/77 kW od 549 900 Kč * Ambiente 1.6 MPI/75 kW od 539 900 Kč 1.6 FSI/85 kW od 579 900 Kč 1.9 TDI/77 kW od 589 900 Kč 2.0 FSI/110 kW od 619 900 Kč 2.0 TDI PD/103 kW od 689 900 Kč * Elegance 1,6 MPI/75 kW od 579 900 Kč 1,9 TDI/77 kW od 629 900 Kč 1,6 FSI/85 kW od 619 900 Kč 2,0 FSI/110 kW od 659 900 Kč 2,0 TDI PD/103 kW od 689 900 Kč * 4x4 1.9 TDI/77 kW od 659 900 Kč 2.0 FSI/110 kW od 689 900 Kč
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI * Rozměry (dxšxv): 4572x1769x1468 mm, rozvor 2578 mm. * Zavazadlový prostor: 580 l/1620 l. * Motor: vznětový čtyřválec o objemu 1968 ccm. * Max. výkon: 103 kW při 4000 ot/min. * Max. rychlost: 207 km/h * Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 vt. * Spotřeba: Město 6,9 l, mimo 4,7 l, kombinovaná 5,5 l. * Cena v základní výbavě (vč. DPH): 689 000 Kč. Za co chválíme * Poměr cena/užitečnost * Prostornost * Design * Preciznost * Věci, které zpříjemní život Za co káráme * Cena * Šíře středového tunelu * Vyšší hluk