Když před lety přišel Ford s prvním focusem, byla to bomba a malá automobilová revoluce. Superpodvozek, neotřelé tvary. Vše provázel titul evropské Auto roku 1999 a mimořádné prodejní úspěchy. Letos představil Ford nového Focuse a vše se opakuje. S výjimkou toho evropského titulu. V anketě Auto roku 2005 skončil focus třetí. Byť je mnohem lepší než jeho starší bratr. Inu, život někdy tropí hlouposti Na první pohled působí nový focus proti starému maličko usedleji. Jako by se designéři divokých tvarů najednou lekli a vzhled vozu zklidnili. A to nemusí každého potěšit. Hlavně záď se velmi protáhla (focus je o 168 mm delší, 138 mm širší a o 17 mm vyšší, rozvor se zvětšil na velmi slušných 2640 mm). Příď si zachovala tradiční tvar. Mnohem víc novinek najdete uvnitř vozu. O interiéru se dá říci jediné: excelentní. Vše je elegantní a přitom praktické. Pastva pro oči a radost posedět… Naprosto lahůdkový je čtyřramenný volant. Hlavně ženy ocení neuvěřitelné množství odkládacích míst, přihrádek a skulin. Největší devizou nového Focusu jsou však jízdní vlastnosti. Už u starého byly fantastické a člověk se při první jízdě až diví, že na dokonalosti lze ještě něco vylepšit. Blesk byl mezi prvními, kteří na klikatých cestách nedaleko italské Sieny vyzkoušeli nový Ford Focus naplno, a byla to jízda snů. Focus poslouchá i milimetrové pohyby volantu a jeho brzdy nevědí, co je únava. Je nesmírně těžké s takový autem dodržovat rychlostní limity. Testovali jsme dva motory dvoulitrový benzínový 2.0 Duratec a a dvoulitrový diesel 2.0 TDCi Duratorq. Vzhledem k lepšímu zátahu v nízkých otáčkách se nám víc líbil naftový agregát. Nabídka na českém trhu však bude začínat už s benzínovým motorem 1.4. Několik prvních kusů už se na český trh dostalo (nejlevnější verze stojí velmi rozumných 419 990 Kč). Naplno prodej vypukne až v březnu. Máme se nač těšit.
Superauto na druhou

(autor: )
Zpět
na
Automobilka Ford představila nového Focuse, který skončil třetí v anketě Auto roku.