Francouzská automobilka Citroën představila nástupce veleúspěšné Xsary. Deník Blesk měl jako jeden z prvních možnost nový Citroën C4 na jihu Francie otestovat. Na pohled je "céčtyřka" krásné auto. V tomto směru Citroen poskočil hodně kupředu. Přední části vozu dominují rozměrné, do boků vybíhající světlomety. U třídveřového sportovního C4 Coupé je záď hodně strmá a dominuje jí robustní střešní spojler. U pětidveřového hatchbacku Berline je záď naopak zaoblená přesně ve stylu Xsary Picasso. V interiéru je vše francouzsky mazlivé. Zaujal nás volant, který má otočný jen věnec a na jeho nepohyblivém středu je plno tlačítek ovládajících důležité funkce. Za volantem je v linii očí umístěn jen digitální otáčkoměr. Vše další je na podlouhlém displeji uprostřed přístrojové desky. Člověk si na to ale zvykne až překvapivě snadno. Na úzkých baskických silnicích vynikly příjemné jízdní vlastnosti vozu C4. Ocenili jsme též důrazné brzdy. Řazení by mohlo být o fous přesnější a z nabídky motorů (benzínové 1,4 i 16V, 1,6i 16V, 2,0i 16V 138 k, 2,0i 16 V 180 k, vznětové HDi 92k, HDi 110k a HDi 138 k) nás trochu zklamala maličko línější benzínová šestnáctistovka. Jinak je Citroen C4 je doslova nabitý vším moderním, co elektronika přináší. Ať už jde o systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (vibrátor umístěný v sedadle vás varovně upozorní, když v rychlosti přes 80 km/h přejedete plnou nebo přerušovanou čáru bez použití blinkrů), samonatáčecí bi-xenonové světlomety, parkovací asistenty či detektor tlaku v pneumatikách. Na českém trhu se Citroen C4 objeví každým dnem. Cena hatchback, začíná na 410 000 Kč, coupé je o 15 tisíc levnější.
Citroen C4 X 1,4i 16V Berline * Rozměry: 4260x1510x1458 mm, rozvor 2608 mm, zavazadelník 320 l. * Motor: zážehový šestnáctiventilový čtyřválec s přímým vstřikem o objemu 1360 ccm. * Max. výkon: 65 kW (90 k) při 3250 ot/min. * Max. rychlost: 182 km/h. * Zrychleni 0-100 km/h: 12,8 s. * Spotřeba: město 8,7 l/100 km, mimo město 5,2, mix 6,4. * Cena s DPH: 410 000 Kč.