Jméno Astra proslulo díky stejnojmenné květině. V motoristické veřejnosti však rostlinu už dávno vytlačil vůz jezdící se symbolem Opelu. Stačí se podívat na silnice - Opel Astra všech generací je na nich zastoupený poměrně hojně. Není to tak dlouho, co se dostal do prodeje nejnovější model astry. Od své starší sestry se podstatně liší. A nejen vzhledem. Dostala sportovnější "štych", vypadá luxusněji. Ostatně také je zapotřebí za něj více zaplatit. Interiér musí nadchnout každého. Vynikající a přehledná přístrojová deska, i když na ovládání některých prvků je třeba si nejprve zvyknout (například na dotykové ovládání směrových ukazatelů, které stačí jen lehce stisknout), výborně tvarovaná sedadla, kvalitní použité materiály i zpracování. Za to všechno zasluhuje jedničku. A to ještě nemluvíme o tom, co není vidět, protože nová astra je doslova nabitá technikou. Především podvozek je špičkový, elektronika drží pevně v rukou otěže a dovoluje řidiči, aby si jízdu skutečně vychutnal. Adaptivní systém nastavení tlumičů pak umožňuje pouhou změnou polohy tlačítka měnit vlastnosti vozu. Chcete jet pohodlně? Vyberete si tu správnou polohu knoflíku. Máte chuť jet sportovně? Zvolíte si takové nastavení a už upalujete... Deník Blesk si také vyzkoušel verzi se systémem Easytronic. Jedná se o samočinnou převodovku s možností ručního řazení. Do města výborná, není třeba se soustředit na správné a včasné řazení, stačí jen ovládat plynový pedál. Ovšem na nějaké rychlé kousky s přesouváním z pruhu do pruhu či rychlé předjíždění je lepší zapomenout. Samozřejmě že taková technika něco stojí. Právě proto se dostala nová astra cenově někam jinam, než je oblíbená a stále vyráběná Astra Classic II (předcházející model). Ovšem těch sto tisícovek navíc, které je třeba při nákupu nové astry investovat (základní cena nové 449 900 Kč, Astra Classic II je za 331 900 Kč), se promítne nejen do skutečně moderní technologie, ale také bohatší výbavy. Například čtyři airbagy oproti jedinému u řidiče.


Za co chválíme + líbivý exteriér + prostorný a promyšlený interiér + vynikající podvozek + špičková technika + bezpečnostní výbava Co vytýkáme - vyšší cena - vyšší spotřeba

Opel Astra a její konkurenti Opel Astra 1.4 * Rozměry (DxŠxV): 4249 x 1753 x 1460 mm, rozvor 2641 mm, zavazadelník 380 l/1300 l * Motor: zážehový čtyřválec o objemu 1364 ccm * Max. výkon: 66 kW (90 k) při 5600 ot/min * Max. rychlost: 178 km/h * Zrychlení 0 - 100 km/h: 17,7 vt. * Spotřeba: město 8,2, mimo město 5,2, mix 6,3l/100 km * Cena (vč. DPH): 449 900 Kč
Toyota Corolla 1.4 * Rozměry (DxŠxV): 4277 x 1710 x 1475 mm, rozvor 2600 mm, zavazadelník 289 l/ * Motor: zážehový čtyřválec o objemu 1398 ccm * Max. výkon: 71 kW (97 k) při 6000 ot/min * Max. rychlost: 185 km/h * Zrychlení 0 - 100 km/h: 12,0 vt. * Spotřeba: město 8,4, mimo město 5,7, mix 6,7l/100 km * Cena (vč. DPH): 444 900 Kč
VW Golf 1.4 * Rozměry (DxŠxV): 4204 x 1759 x 1485 mm, rozvor 2578 mm, zavazadelník 350 l/1305 l * Motor: zážehový čtyřválec o objemu 1390 ccm * Max. výkon: 55 kW (75 k) při 5000 ot/min * Max. rychlost: 164 km/h * Zrychlení 0 - 100 km/h: 14,7 vt. * Spotřeba: město 9,6, mimo město 5,6, mix 7,0l/100 km * Cena (vč. DPH): 467 900 Kč