Blesk si v Barceloně vyzkoušel novinku japonské automobilky Toyota Uspět v konkurenci, kterou tvoří například Golf, Peugeot 307 či nová Astra, to není zrovna maličkost. Ovšem konstruktéři japonské automobilky Toyota se na tenký led pustili s vervou a odvážně. Výsledkem je nová podoba oblíbené Corolly a první hodnocení lze stručně shrnout - povedla se! Nová verze vozu Toyota Corolla vypadá oproti té předcházející svalnatěji, je robustnější, přitom však vůbec neztrácí sportovní vzhled. Přepracovaná přední maska dává tušit sportovní ambice, které vůz bezezbytku splňuje. Deník Blesk byl při první prezentaci v okolí Barcelony a může jen potvrdit: Je to hotový ďáblík! Působivý a oku lahodící exteriér, příjemný a účelný interiér, který poskytuje posádce skutečně dostatek prostoru. To jsou velké zbraně corolly oproti soupeřům v nabitém segmentu, ovšem tím největším trumfem budou zcela jistě jízdní vlastnosti. Vynikající podvozek, který je sice trochu sportovněji naladěný, ovšem vyhoví i vyznavačům klidné a pohodové jízdy, přesné řazení a potom - ty motory! Už ten nejslabší benzínový 1.4 VVT-i má výkon 97 koní a to znamená, že dokáže dát autu dynamiku. Nejvíc jsme ale byli zvědavi na zbrusu nový dieselový motor 1.4 D-4D, jemuž předcházela výborná pověst. A my ji můžeme jenom potvrdit. Devadesátikoňový agregát je skutečnou perlou, pružný, tichý, úsporný (průměr 4,8 l). Když testovat, tak pořádně, říkali jsme si a vyhnali ručičku až k červenému poli na otáčkoměru, motor si ale jenom pobrukoval a jeho hlučnost se nikterak výrazně nezvýšila. Prostě parádní jízda. Toyota Corolla se vyrábí ve třídveřových a pětidveřových verzích v karosářských verzích hatchback a sedan, za měsíc by se měl na trhu objevit i kombík, agregátů je k dispozici celkem pět, tři benzínové a dva dieselové. Za zmínku ještě stojí, že k dostání je i provedení T Sport, které se liší od ostatních v řadě pozměněnou přední maskou, výbavou, šestistupňovou převodovkou a samozřejmě motorem, pohání ho osmnáctistovka s proměnlivým časováním ventilů a výkonem 192 koní. Maximální rychlost uvádí výrobce 225 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 8,4 sekundy. Vedle toho, že corolla je veskrze sympatickým autem s perfektní bezpečnostní výbavou, je sympatická i cena, na které začíná. Třídveřová 1.4 VVT-i (benzín) je k dostání již od 399 900 korun, stejné provedení 1.4 D-4D stojí 489 900 Kč, pětidveřovou benzínovou čtrnáctistovku lze pořídit za 459 900 Kč, nejdražší verzí je pochopitelně T Sport za 714 900 Kč.
Corolla: Ďáblík pod kapotou!

(autor: )
Zpět
na
Deník Blesk byl při první prezentaci nové verze vozu Toyota Corolla v okolí Barcelony a může potvrdit: Je to hotový ďáblík!