Francouzská automobilka se lvem ve znaku umí vyrobit auta, která hned při prvním pohledu zaútočí na srdce a pohladí duši. Načal to malý Peugeot 206, po němž ženy dodnes šílí, a pokračoval zástupce nižší střední třídy Peugeot 307. Poslední novinkou, představenou na jarním autosalonu v Ženevě, je auto střední třídy Peugeot 407. Blesk měl před časem v Portugalsku jako jeden z prvních možnost najet v horké francouzské novince první testovací kilometry. I my jsme byli uneseni hladkou linií tvaru "čtyřistasedmičky". Byť na rozdíl od svých předchůdců dostala mnohem agresivnější tvář. Postarala se o to dravčí příď, která má naznačovat, že ani pod kapotou se Peugeot 407 nemá za co stydět. Z hlediska proporcí vozu je délka jeho přední části a hlavně dlouhý převis velkým překvapením, které maličko nabourává představy o rovnováze. Převis však má význam z hlediska bezpečnosti vozu. Působí jako deformační zóna, a také v sobě ukrývá pomocný rám, který má lépe ochránit zdraví chodce při případné nehodě. Záď už se obešla bez překvapení. Zajímavým detailem je tlačítko otevírání víka kufru ukryté v nule číslice 407. Uvnitř už je vše tak, jak má ve francouzském voze být. Tedy maximálně příjemné a pohodlné. K místům vpředu a k palubní desce nelze mít žádné připomínky. Na zadních sedadlech je ale vzhledem k tomu, že "čtyřistasedmička" patří ve střední třídě k největším autům, překvapivě těsno. Hlavně vyšší cestující mají u hlavy málo místa. Jen velmi průměrný je i objem zavazadlového prostoru - stylových 407 litrů. Peugeot 407Do Peugeotu 407 se pořádně zamilujete až za jízdy. Vzatáčkách sedí až negalsky pevně, minimálně se naklání. Jízda je velmi příjemná. Jen slova nejvyššího obdivu máme pro brzdy. Snad jen řazení by mohlo být ještě přesnější a dráhy řadicí páky kratší. Peugeot 407 se vyrábí se šesti motory - čtyřmi benzinovými (1,8, 2,0, 2,2 a 3,0 l) a dvěma přeplňovanými naftovými (1,6 HDI a 2,0 HDI). Nám se z hlediska normálního provozu zdál optimální dvoulitrový turbodiesel se šestistupňovou manuální převodovkou. Asi i v Česku bude patřit k nejprodávanějším. O úspěchu krásné novinky rozhodne zřejmě až cena, která bude oznámena až na přelomu května a června při uvedení "407" v provedení sedan na náš trh. Kombík se začne prodávat na podzim.


Peugeot 407 2.0 HDI 16V * Rozměry: 4676x1811x1455 mm, rozvor 2725 mm, objem kufru 407 l. * Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. * Max. výkon: 100 kW při 4000 ot./min. * Max. rychlost: 208 km/h. * Zrychlení 0-100 km/h: 11,0 s. * Spotřeba: město 7,7 l na 100 km, mimo město 4,9, mix 5,9.