Vše před lety odstartoval Renault svým scénikem. Nyní éra velkoprostorových vozů na podvozcích aut nižší střední třídy (golf, astra, focus) dosahuje vrcholu. Blesk testoval současného lídra této kategorie Ford Focus C-Max. A byla to fantastická jízda! Oč přišel C-Max později, o to víc se dokázal poučit z chyb jiných. Vzhledově vychází z celé řady focusů, ale je méně agresivní a zaoblenější. Prostě rodinný typ... Navzdory tomu si však C-Max zachovává sportovního ducha. Napomáhá tomu snížení a zaoblení zádě hned za zadními sedadly. Zatímco konkurence často experimentuje se třetí řadou sedadel a sedmimístnou verzí, vyšel Ford z logické myšlenky, že u nás už lidé dávno vědí, že z každého sexu nemusí nutně vzejít další dítě do rodiny. Proto je C-Max koncipován jako pětimístné auto a sedadla vzadu jdou ještě uspořádat tak, že místo pětimístné lavice vzniknou dvě pohodlná křesla. To vše při zachování velkého zavazadlového prostoru (550 l). Samozřejmostí je obrovský počet odkládacích míst a přihrádek, stejně jako dokonalé zpracování interiéru. Pod kapotou testovaného vozu byl nový zážehový přeplňovaný dvoulitr se systémem common-rail. Ten už zhruba od hranice 2000 otáček dělá ze "símaxe" opravdového divocha! Zrychlení z nuly za stovku pod deset vteřin, to je u takového cvalíka výkon! Odpověď na otázku, proč se Ford Focus C-Max ocitl na první příčce pomyslného žebříčku aut své třídy? V tom případě se s ním musíte svézt! Největším pokladem C-Maxu je podvozek a tím i jízdní vlastnosti. A ty jsou... excelentní! C-Max je mimořádně jistý za všech okolností, jízda s ním je skutečným požitkem. V tomto ohledu mu může konkurovat snad jen VW Touran na podvozku nové octavie. Ten je ovšem cenově někde úplně jinde...