Sportovní sedan Cadillac ATS se v luxusní střední třídě měří s BMW 3, Audi A4, nebo Mercedesem třídy C. V této společnosti jsou ale v Evropě karty rozdány a jediná cesta, jak do ní proniknout, vede přes kvalitní materiály, perfektní jízdní vlastnosti a výborný řidičský zážitek.
Vzhled
Jedním z podstatných trumfů cadillacu jsou jeho tvary. Když jsme ßs ním přijeli na parkoviště k jednomu z pražských hypermarketů a zjišťovali, co na něj kolemjdoucí říkají, mísily se názory od obdivných k odsuzujícím. Každému se zkrátka líbí něco jiného. Díky výraznému ostře řezanému designu jsme ale neslyšeli jedno: „A které auto máte na mysli?“ To auto se nedá přehlédnout.
Interiér
Interiér vypadá opravdu luxusně. Až se zdá, že co není potaženo kůží, je z leštěného nebo broušeného kovu. Oproti střídmému německému vzhledu je ale interiér cadillacu trochu víc emotivní a technologický. Čudlíky a hejblaty se tu ale hemží především volant. Většinu práce totiž obstará obrovský dotykový displej na středovém panelu, pod nímž najdete jen ovládání klimatizace. Řidiče prostě nemá nic rušit.
Jízdní vlastnosti
Benzinový dvoulitr s 276 koňskými silami a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy je jednoduše impozantní motor. Aby auto mělo ten správný švih, vyladili v Cadillacu rozložení váhy vozu přesně na půl a celý vůz odlehčili slitinami hliníku a hořčíku, takže je se svými 1540 kilogramy nejlehčí v konkurenci. Ten správný zážitek z jízdy ale vozu dodává až sportovní odpružení a speciální tlumiče založené na magnetech.
Technologie
Centrem interiéru je obrovský dotykový displej. Najdete na něm vše. Navigaci, telefonování, multimedia i výstup zadní kamery a parkovacích senzorů. Auto má celou řadu bezpečnostních senzorů založených na ultrazvuku a radaru, které obalují celý vůz kolem dokola. Přítomnost překážky pak hlásí i prostřednictvím vibrace do sedačky. A to je velká vychytávka.
Dojem
Z řidiče cadillacu je rázem pán silnic. Výborný podvozek ve spojení se silným motorem přináší čistou radost z jízdy. Jemné vibrace do sedačky vám oznamují překážky při couvání i auta v mrtvém úhlu. Jen přes volant nebylo co chvíli vidět na budíky, takže jsme uvítali, že vůz promítá rychlost jízdy a otáčkoměr i na čelní sklo.
Vyzkoušeli jsme Cadillac ATS Jan Jedlička, Adam Jaroš, hudba: A Storm of Light