Ti pozorní si možná všimli, že mnohé automobilové značky na prahu léta mírně zvýšily ceny. „Stalo se tak nenápadně. Třeba ubráním některých doplňků,“ přiznává nám Marco Venturini z Peugeotu. O to víc si při volbě nového vozu musíte odpovědět na otázku: Chci za stejnou cenu menší auto v plné palbě, nebo raději méně vybavené, ale prostornější a s větším kufrem? „Dnes koupíte model nižší střední třídy za cenu malého vozu před třemi roky,“ prozrazuje František Neuman z Citroënu.

A dokazuje to i tabulka všech vozů našeho trhu, které se cenou vejdou pod 250 000 Kč. A přestože nejlevnější éra před prázdninami skončila, napočítali jsme takových aut dvaapadesát!

Srovnání cen a prodejů před pěti lety a dnes

Pohled na žebříček nejžádanějších modelů před pěti lety a dnes ukazuje, že se vkus Čechů moc nemění. Pořád se jim nejvíc zamlouvají škodovky a ze zahraničních aut stálice: golfy, focusy, cee´dy. Jasný vzkaz ale přináší srovnání cen – auta jsou dnes proti roku 2007 o pětinu levnější.

Tohle číslo přesně sedí na bestsellery, jako je fabia, octavia či fiesta. Ještě níž jsou po pěti letech Renaulty Mégane (-22 %) a Thalia (-24 %) či VW Golf (-26 %). Češi mnohem víc pasou po nižší střední třídě. Aby ne, když se její zástupci astra či mégane dostali pod cenový strop 250 000 Kč. Ten byl před lety pro kompaktní modely naprosto nemyslitelný.

Srovnání cen a prodejů před pěti lety a dnes
Autor: Foto profimedia, Svět Motorů

NAŠ TIP:

Opel Astra Classic III 1.6/85 kW

Sice není zrovna horkou novinkou, na druhou stranu je ale Astra Classic spolu s Renaultem Mégane jediným kompaktem do čtvrt milionu. Za tyto peníze je k dispozici základní verze s motorem 1.6 o výkonu 85 kilowattů a výbavou poskytující třeba stabilizační systém, čelní a boční airbagy, výškově nastavitelný volant, dálkový centrál i elektrická okna. Škoda že chybí klimatizace, i když u opelu za ni nechtějí mnoho. Je součástí modelu Classic Plus za 260 900 Kč, který má navíc rádio s CD, kožený volant nebo přední mlhovky.

Fotogalerie
3 fotografie