Je to zvláštní pocit, sedět v autě, o kterém okolní svět žhavě diskutuje a veřejnost čekala na první oficiální snímky až do včerejška. Přístrojová deska se tvarově shoduje se studií příbuzného Seatu Toledo.

Je strohá, přehledná a funkční. Přístrojový štít, volant a panel klimatizace známe už ze současné produkce.

Sedačky se zdají optimálně dimenzované, pohodlně jsme se uvelebili vpředu i vzadu. A toho místa na nohy! První generace oktávie může jen závidět, jenže ani ta druhá není podle našeho odhadu o tolik prostornější. Dva pasažéři výšky 180 cm se za sebe usadí s přehledem, když se ale ten vzadu napřímí, naplno vyčerpá výšku interiéru.

Tipujeme, že pár centimetrů ukrajuje zavěšení pátých dveří. Jakkoli se totiž rapid tváří coby sedan, je to pro Škodovku typický liftback s obrovským vstupním otvorem. Objem prostoru pro zavazadla výrobce naznačil už u dvojčete Toleda: přes 500 litrů. Kufr je skladný, hluboký, a dokonce se pod podlahu vešla i plnohodnotná rezerva. Slušný výkon. Do prodeje přijde koncem roku, cena bude pod 300 tisíc.

Fotogalerie
4 fotografie

Rapid ve zkratce

* Délkou 4,5 metru a rozvorem 2,6m se řadí mezi fabii a oktávii

* Objem kufru přesáhne 500 litrů

* Rapid i sesterský Seat Toledo se budou vyrábět v Mladé Boleslavi