Většina řidičů si jejich přítomnost v autě vůbec neuvědomuje. Jen díky nim se ale mohou bezpečně řítit do zatáček, rozjíždět se na kluzké silnici i účinně brzdit. A není to jen známé ABS, nebo posilovač řízení. Zatímco nám takové MSR umí šlápnout na plyn, DSR nám jemně sáhne do řízení a zatočí volantem a ACC přibrzdí, abychom nenarazili do auta před námi. Podobných systémů jsou desítky a tohle všechno dnes auta umí:

1) Zabírají všemi koly

Hodí se to do terénu i při průjezdu zatáčkou na sněhu. Najdete to jak na autech s vysokým podvozkem, tak na výkonných dálničních korábech. 4x4 (4Matic, 4-motion, 4WD)

2) Brzdí přerušovaně

Zamezuje to zablokování a smyku kol při prudkém brzdění. Na sněhu, mokru i štěrku je systém neocenitelný. ABS (Antiblokační brzdný systém)

3) Sledují provoz před vámi

Senzor si všímá aut před vámi, a když se přiblížíte příliš blízko, ubere plyn nebo přibrzdí. ACC (Přizpůsobivá kontrola jízdy)

4) Rozloží sílu motoru podle povrchu

Když se kola třou o povrch na jedné straně vozu jinak než na druhé a hrozí prokluz. Uzávěrka diferenciálu přenese hnací sílu na kolo, které lépe zabírá. Umožňuje to komfortní rozjíždění na různých druzích povrchu. ASD (EDS, uzávěrka diferenciálu)

5) Zabrání proklouznutí

Pomáhá to třeba při rozjezdu na ledu, nebo v zimě do kopce. Systém oslabí záběr motoru a přibrzdí kola. Se silným vozem byste se na sněhu jinak vůbec nerozjeli. ASR (TC, ASC, ETC, ESR, TCS, STC, TRACS, protiskluzový systém)

6) Dupnou na brzdu

Sledují rychlost a tlak při sešlápnutí brzdy, a když poznají kritickou situaci, přišlápnou pedál naplno. Systém pomůže těm, kteří se bojí dupnout pořádně na brzdu. BAS (MBA, HBA, EBA, Asistent brzdění)

7) Zatočí volantem

Některé vozy vám v případě smyku na jedné straně vozu lehkým pohybem volantu doporučí, kam máte zatáčet, abyste se ze smyku dostali. DSR

8) Nastaví brzdy podle nákladu

Auto si dokáže upravit i brzdnou sílu jednotlivých kol mezi předkem a zadkem vozu a mezi levou a pravou stranou podle toho, jak je naložené nebo jestli jede do zatáčky. EBD (EBV, Elektronický rozdělovač brzdné síly)

9) Přibrzdí, když hrozí smyk

Když hrozí, že se vůz dostane do smyku, třeba při rychlém průjezdu zatáčkou, přibrzdí auto kola a omezí výkon motoru. ESP (ESC, VDC, VSC, DSTC, DSC, ATTS, VSA, stabilizační systém)

10) Poznají, když panicky brzdíte

Při prudkém brzdění rozbliká varovné blikače. Upozorní tak vozy za vámi, že brzdíte naplno. ESS

11) Necouvnou ani o píď

Asistent pro rozjezd do kopce zabrání couvnutí vozu i zdechnutí motoru z nedostatku síly. HSA (HAC, Hill holder)

12) Šlápnou na plyn

Při průjezdu zatáčkou je třeba na to trošku šlápnout. Systém pozná ubrání plynu v zatáčce a trošku přidá. Auto díky tomu projede zatáčku snáz. Otáčky motoru přidá i při brzdění motorem z kopce. MSR (Regulace točivého momentu)