Hned zkraje musíme říct, že na nás novinka udělala velký dojem. Zaparkujte C4 vedle golfu a pochopíte. Citroën by chudáka nejradši spolkl. Dost mohutná, ale v rámci možností elegantní. A uvnitř vozu? Krásný, úžasný interiér. Design na jedničku, zpracování taky, detaily s nápadem. Testovali jsme prostřední výbavu Tendance s automatickou klimatizací, vrchní část středového panelu vyplňovala navigace. Zkrátka luxus nad luxus. Výborných je také 380 litrů zavazadlového prostoru.

Motor: Překvapivě svižný

Od turbodieselové šestnáctistovky s výkonem 68 kW a 230 Nm jsme čekali maximálně tak to, že nás při každém pokusu o předjíždění připraví o nervy. Ale ono ne! Citroënu ty vysmívané hodnoty ke štěstí stačí! Dynamiku bychom opravdu tipovali spíš na 82 kW silnější šestnáctistovky HDi. A mohlo být ještě líp! Nebýt toho záškodníka, pětistupňového manuálu s ekodlouhými převody. Spotřeba se ale držela do šesti litrů. Jak jsme psali hned na začátku, C4 je echt francouzská. To platí samozřejmě hlavně pro její podvozek.

Jízda: Našlapuje jako v piškotech

C4 tak znovu našlapuje po francouzsku, jako by v baletních piškotech. Pohupuje se, pluje si a řidič si na svém obláčku říká, že nic plavnějšího v nižší střední třídě být nemůže. A má pravdu. Skoro pokaždé ale v krásném komfortním růžovém francouzském světě přijde rána. Rozmlácené silnice hlavně v zatáčkách a C4 spolu rozhodně nekamarádí. Na dobrém asfaltu je to samozřejmě lepší, tady se C4 jenom naklání. Cena nové C4 začíná na 274 900 Kč.

Motor: vznětový 1,6 HDi
Největší výkon: 68 kW
Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 s
Kombinovaná spotřeba: 4,3 l/100 km
Zavazadlový prostor: 380 l
Cena testovaného vozu: 329 900 Kč

Předchůdci Citroënu C4

GS 1970 – 1980

Řada předchůdců modelu C4 sahá až do roku 1970. Tehdy se představil model GS, který byl nabízen celých deset let.

ZX 1991 – 1996

V roce 1991 představený model ZX se nabízel jako pětidveřový hatchback i kombi. V Evropě se nabízel šest let. V Číně se prodává dodnes.

XSARA 1997 – 2005

Taky xsara dostala kromě provedení hatchback i verzi kombi. Prodávalo se i třídveřové provedení, se kterým získal Sebastian Loeb tři tituly mistra světa v rallye.

C4 2005 – 2011

První generace C4 ve své době fascinovala neotřelými řešeními. Nechyběl volant s pevným středem nebo třeba promítání aktuální rychlosti na čelní sklo.

Fotogalerie
8 fotografií