Německá úprava zákona ale počítá s tím, že až do své plnoletosti budou mladíci a mladice smět usednout za volant jen pod dohledem zkušenějšího řidiče. Do autoškoly by mohli nastoupit už v 16,5 letech a po dovršení 17. roku mohou složit řidičskou zkoušku. Po úspěšném absolvování by získali takzvané „pověření k řízení“. Další rok by museli jezdit jen v přítomnosti řidičů, které nahlásí úřadům.

Německé testy: Rok pod dohledem je lepší!
Mladí řidiči způsobí velkou část dopravních nehod.
Autor: scom

Německé úřady novinku testovali šest let. Ze studií vyšlo jasně najevo, že v osmnácti, kdy už mohli řidiči začít jezdit sami, se chovali mnohem disciplinovaněji, dokázali lépe předvídat situace a celkově je rok pod dohledem ostříleného instruktora hodně naučil. „Líbí se nám hlavně to, že táta nebo máma bude moct předávat svoje zkušenosti a názory svým dětem, které jsou na řízení natěšené,“ pochvaluje si německou novinku Huml.

Právě řidiči, kteří mají řidičské oprávnění mladší jednoho roku způsobí na českých silnicích každou desátou nehodu. Alarmující statistika jasně ukazuje, že je nezbytné změnit legislativu. Roční dohled by v tomto směru mohl tedy hodně změnit. „Jednání je u nás teprve v začátcích,“ dodal Huml.