My jsme se tento automobilový klenot rozhodli krátce otestovat
Supersportovní model Audi R8 je na automobilovém trhu již nějaký čas a těší se velké oblibě. Dokladem toho je i fakt, že výrobní kapacity osmiválcové varianty byly rozprodány, ještě než automobilka ofi ciálně stačila zahájit prodej. Spekulace ohledně desetiválcové varianty se objevily v podstatě ve stejné době, kdy se na silnicích objevily první kusy, které pohání zážehový osmiválec o objemu 4,2 litru. Nyní držím v ruce klíčky od otevřené verze tohoto »kočkolapu«, jemuž bije pod kapotou slibovaný desetiválec s objemem 5,2 litru a výkonem 525 koní, pocházející z produkce sesterské značky Lamborghini.
S větrem o závod
Po prvních kilometrech musím říci, že v případě Audi R8 Spyder se jedná o čistokrevný supersport s brilantním desetiválcovým motorem, který burácí jen deset centimetrů od vašich uší. Jeho největší výkon 525 koní umožní díky pohonu všech kol i za ztížených podmínek katapultovat Audi R8 z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 4,1 sekundy a podle výrobce je nejvyšší rychlost i se staženou plátěnou střechou 313 km/h. Překvapením u »er-osmičky « je dobře přístupný dvousedadlový interiér, který se kvalitou zpracování a ergonomií blíží ostatním modelovým řadám značky. Zde si také uvědomuji asi jednu z největších kvalit Audi R8. I při dlouhých jízdách vysokými rychlostními průměry po německých dálnicích nabídne svému majiteli prostorový a ovládací komfort srovnatelný třeba s limuzínami A4 a A6. Spolujezdec ale musí být vybaven velikou důvěrou a silným žaludkem. V tomto voze totiž, v případě ostře projížděných zatáček, prudké akcelerace či extrémního brzdění, nikomu na sedadle vedle volantu rozhodně do smíchu není.
Střecha dolů za 19 sekund
Co se týče tuhosti karoserie, celkem 1780 kilogramů těžký otevřený vůz se nijak výrazně nekroutí ani při přejezdu příčných nerovností. Podvozek nabídne duální nastavení Comfort a Sport, které obstarávají magnetické tlumiče. Proto lze Audi R8 využívat pro každodenní ježdění a společně se systémem pohonu všech kol quattro prakticky po celý rok. To je možné i díky dobrému zpracování pouhých 41 kilogramů těžké střechy, která se schová do prostoru mezi motor a sedačky za 19 s.
Audi R8 Spyder 5,2 FSI nosí cenovku necelých 4,2 milionu korun. Pokud bych se rozhodl si tento automobil koupit, vybral bych si ten s manuální převodovkou, která lépe vyhoví sportovnímu stylu jízdy a je lépe sladěna s motorem, než je tomu v případě samočinného ústrojí R-tronic.
AUDI B8 SPYDER 5,2 FSI
Cena: 4 199 400 Kč
Výkon motoru: 525 koní
Zrychlení 0–100 km/h: 4,1 s
Nejvyšší rychlost: 313 km/h
Největší konkurent: Porsche 911 Turbo Cabriolet
Přeplňované Porsche 911 je ztělesněním ideálního sportovního vozu pro každý den. Za třicet pět let výroby se technikou značně změnilo. Je to vidět i na poslední generaci tohoto vozu, která existuje i v otevřeném provedení.
Srdcem v pořadí již sedmé generace modelu Turbo je nový přeplňovaný zážehový agregát o objemu 3,8 litru, který disponuje výkonem rovných 500 koní (368 kW). Nový šestiválec může být poprvé u tohoto modelu kombinován, kromě šestistupňové ručně řazené převodovky, také s dvojspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. Stuttgartské kupé disponuje zrychlením z klidu na 100 km/h během 3,4 s a nejvyšší rychlostí 312 km/h.

PORSCHE 911 TURBO CABRIOLET
Cena: 4 325 000 Kč
Výkon motoru: 500 koní
Zrychlení 0–100 km/h: 3,4 s
Nejvyšší rychlost: 312 km/h