Nejdůležitější ze všeho je předvídavost a plynulost. Sledujte provoz a analyzujte situaci s ohledem na zajištění pohybu auta. „Typickým příkladem jsou dojezdy do křižovatek. Vyplatí se nezastavovat a dojíždět k nim třeba minimální rychlostí,“ doporučuje světový rekordman v úsporné jízdě Gerhard Plattner. Z tohoto pohledu je taky výhodné vyřadit „Při vyřazené rychlosti ujede auto dál, protože nebude brzdit motorem.“

Jenže se zařazenou rychlostí má vůz zase aktuálně nulovou spotřebu paliva, takže jízda se zařazenou rychlostí se vyplatí v terénu, kde byste stejně museli brzdit.

Kromě jízdního stylu je třeba myslet také na samotné auto. Cestování se střešními konstrukcemi zvyšuje spotřebu klidně až o třetinu. Z hlediska nízké spotřeby je také nesmyslné převážet zbytečné věci. „Řidiči o nich někdy mluví jako o věcech pro 'strýčka Příhodu', jenže jsou skutečně nutné v dobách asistenčních služeb?“ ptá se Plattner. Dodejme, že asistenční služby jsou dnes často v ceně i běžného povinného ručení.