Značka Hyundai je svázána s naším fotbalovým nároďákem a v ix55 se vozí i jeho trenér Ivan Hašek. Jak se mu jezdí? Velmi stručně řečeno: Nezklame. Což je pro něj jistě po výkonech manšaftu příjemná změna...

Auto je na silnici stejně nápadné, jako byl na trávníku dvoumetrový Koller. Předku není co vytknout, ale není tak sexy jako David Beckham v reklamě na spodky.

Prostor uvnitř auta je opravdu velký a velmi snadno lze instalovat i třetí řadu sedadel – takže odvezete polovinu týmu, zmoženého oslavou... Velký otvor dveří a docela pohodlný »vlez« i na třetí řadu zaručí, že mohou naskákat do auta velmi rychle, i když trošku »požijete« a zvládnete to dřív, než si fotografové zaostří... Díky opravdu velkým zrcátkům, která skoro nemají mrtvé úhly, může řidič za jízdy sledovat, zda se někde neukrývá další zákeřný paparazzi.

Základní objem kufru je 598 litrů, ale pokud se obejdete i bez druhé řady sedadel, získáte kufr objemu 1746 litrů. Na stěhování to ale není, protože užitečná hmotnost je 635 kg. K převážení tréninkových míčů, tašek s dresy, ručníky, gely, parfémy a jinou nezbytnou fotbalistickou výstrojí je to ale víc než dost...

Třílitrový naftový šestiválec pod kapotou se chová velmi tiše, ale vyrazit umí jako útočník Arsenalu Theo Wallcot. Do zatáček bychom to sice nepřeháněli s prudkými nájezdy, ale zásadní problémy nemá. Šestistupňová automatická převodovka dělá z jízdy pohodovou záležitost a nemusíte se bát, že vás díky ní auto »sežere«. Při testu si 240 koní s 2,2tunovým kolosem poradilo s kombinovanou spotřebou 9,6 litru.

Technické údaje:
Hyundai ix55

Motor: 3,0 l
Největší výkon: 240 k
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
Kombinovaná spotřeba: 9,4 l/100 km
Zavazadlový prostor: 598 l
Cena: 949 900 Kč

Pro:
Cena
Prostor pro posádku
Tichý a úsporný diesel

Proti:
Lehce nevýrazný vzhled