„V semifinále jsem se srazila v zatáčce se soupeřem. Než jsme rozpletli své stadiony od sebe, tak nám ostatní ujeli,“ přiznala Barbora, která si dokáže motocykl i opravit. Před malým finále si sama naladila motor tak, že dokud jel, byla nedostižná.
V průběhu tříkolového závodu ve Starém Hradišti si vybojovala dostatečný náskok před Radkem Votavou, se kterým se srazila v semifinále. „Byla to jeho vina. On ji sejmul,“ tvrdil mechanik jejího Hulhoň týmu.
Barboře, která začala závodit před dvěma lety, však několik stovek metrů před cílem zhasl motor. „Marně jsem se snažila šlapáním nastartovat. Dojel mne Radek a řekl ať se ho chytnu. Dovezl mne až před cíl, kde mi dal přednost,“ popsala nám rytířský moment při závodě. Za to si od ní Radek Votava v cíli vysloužil pusu. „Normálně bych ji neporazil. Jela jako ďábel,“ vysvětloval Votava.
„Táta závodí už deset let. Můj přítel také závodí. Já mám ráda motorky, a proto to zkouším taky. Dnes to byl můj největší úspěch. Bez táty, který je vynikající mechanik, bych to ale nedokázala,“ loučila se s úsměvem Barbora. Prozradila ještě, že jela až 87 km rychlostí.
Co o mopedu možná nevíte...
Mopedy - motocykly s motorem a pomocným pohonem šlapacími pedály. V roce 1956 vznikl prototyp mopedu Stadion. Ve stejném roce vznikl i moped Jawetta. Sériová výroba mopedu Stadion se rozjela u výrobce jízdních kol Velo Stadion Rakovník v roce 1957. V roce 1957 stál moped typ S11 1900 Kč. Cena mopedů Jawetta 551 byla 2200 Kčs. K řízení mopedů Stadion z počátku nebylo třeba řidičského průkazu. V roce 1965 byla výroba mopedů direktivně převedena na Slovensko, kde v Považské Bystrici vznikl počátkem 70. let 20. století moped Babetta.