Po mřížích v autě se asi nikomu stýskat nebude, byly nehezké, většinou vyluzovaly divné zvuky a hlavně stály kolem dvaceti tisíc. Od loňského prosince, kdy poprvé zazněl návrh mříž zrušit a povolit podnikatelům odpočet DPH, se tedy napjatě čekalo...

Což znamenalo mnohem nižší prodeje lehkých užitkových i osobních aut. Od prvního dubna je ale všechno jinak – podnikatelé mohou vybírat a odečítat si DPH bez omezení modelem, na který „pasuje“ mříž.

A protože se opět otevřela možnost zavést šrotovné i v ČR, zajímalo Blesk nejen to, jaké modely teď jsou »v kurzu« u podnikatelů, ale zda by se automobilky přikláněly spíš ke šrotovnému, nebo jim vyhovuje právě zvýhodnění aut pro podnikatele.


O jaká vozidla mají podnikatelé největší zájem?

BLESK.CZ SE PTAL PRODEJCŮ AUT:
1. O jaký model je největší zájem?
2. Zvýšili jste ceny od dubna?
3. Hlasovali byste pro šrotovné – a pokud ano, v jaké výši by mělo být?

KIA:
1. Cee´d combi, ale i 4x4 Sportage.
2. Cenu nezvyšujeme.
3. Šrotovné je dobrý nápad a mělo by mít stejnou výši, jako v okolních zemích.

Citroën:
1. C5 Tourer, nyní i C5 Sedan a C4 a novinka C3 Picasso.
2. Ceny se u některých vozů snižují.
3. Lepším a systémovějším řešením se nám zdá právě přijatý zákon odpočtu DPH.

Ford:
1. Focus, Mondeo, S-MAX i Galaxy.
2. Ceny držíme, akční ceny platí do léta.
3. Pro šrotovné jsme – rozhýbe obchod, zlepší ekologičnost a aktivní i pasivní bezpečnost. Mělo by být cca 50 000 Kč.

Opel:
1. Hlavně Insignia.
2. Držíme ceny a máme řadu slev.
3. Šrotovné bychom uvítali, je vidět, jak dobře funguje v řadě okolních zemí. Adekvátní částkou je 25 000 Kč.

Audi:
1. Skok jsme zaznamenali u všech modelů.
2. K navýšení cen nedošlo.
3. Pro šrotovné bychom nehlasovali.

Hyundai:
1. i20 a i30, nově i30 cw a SUV Santa Fe.
2. Ne, jen končí některé akční ceny.
3. Šrotovné bychom uvítali a nejen z ekonomických důvodů. Starší modely by byly nahrazeny vozy s ekologičtějšími motory.

VW:
1. Modelová řada Passat – Variant, Limousine a CC.
2. Ceny zůstávají stejné.
3. Nejsme pro, aby se šrotovné v ČR zavedlo. Ceny jsou již maximálně snížené.

Nissan:
1. Qashqai a X-trail, Pick-up NP300 a Navara.
2. Ceny nezvyšujeme, naopak.
3. Pro šrotovné bychom nehlasovali.

Peugeot:
1. 308 SW i hatchback a 407 Sedan.
2. Ne.
3. Šrotovné by pomohlo v ozdravení vozového parku a zvýšení bezpečnosti. Krátkodobě by oživilo trh, ale dlouhodobě moc neřeší.

SEAT:
1. Hlavně sedany, které dříve nebylo možné upravit – například nové Exeo.
2. Ceny nezvyšujeme a máme mnoho slev.
3. Pro šrotovné nejsme, postihlo by jen vybranou skupinu.

Škoda:
1. Octavia a Fabia Combi, pětidvéřová Octavia, Fabia hatchback a Roomster.
2. Naopak, nabízíme cenovou prémii.
3. Určitě ano, úspěch v okolních státech mluví za vše. Výše by měla být podobná.

Toyota:
1. Avensis, Prius, RAV4 a Land Cruiser, Auris Yaris.
2. Ne.
3. Nehlasovali bychom ani pro, ani proti, pracujeme s cenami jinak.