Dnes je ale zřejmé, že sériová verze se od té "detroitské" prakticky neliší. A to ještě mezitím Mercedes stihl ukázat světu další "studii" s názvem GLK Bluetec.

Mercedes tímto modelem vstupuje do nedávno vzniklé, ale rychle osídlované kolonie malých prémiových SUV, jejímž zakladatelem je bezpochyby BMW X3. Jedno "nej" má GLK už v kapse: je rozhodně tím nejhranatějším autem, jaké je dnes mimo sektor užitkových vozidel k vidění. Svojí siluetou i proporcemi záměrně připomíná o kategorii větší Mercedes GL, kterým jezdí mj. Lewis Hamilton.

Hranatá karoserie však není samoúčelná: Mercedes tvrdí, že GLK díky svým tvarům nabízí prakticky stejný vnitřní prostor jako ML. S  délkou 4528 a šířkou 1840 mm má přitom GLK menší půdorys než X3, i když je o 14 mm vyšší (1689 mm). Kromě varianty 4x4 nabídne Mercedes rovněž model s pohonem pouze zadních kol, což u evropských SUV dosud nebylo zvykem. (V Americe jde naopak o běžnou praxi.)

Do bitvy o zákazníky vstupuje Mercedes GLK se čtveřicí motorů. Nejvýkonnější z nich, V6 3,5 l, vyvine 272 koní, což podle automobilky stačí na akceleraci 0-100 km/h za 6,7 s a nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba této motorizace činí 10,4 l/100 km.

Na opačném konci, aspoň z hlediska spotřeby a emisí, stojí Mercedes GLK 220 CDI BlueEfficiency. Jeho nový čtyřválcový diesel 2,1 l dává 170 koní a 400 Nm. Při kombinované spotřebě 6,9 l/100 km a emisích CO2 183 g/km zvládne tenhle model 0-100 km/h za 8,8 s a rozjede se na 204 km/h.

Zbývající dva motory jsou třílitrové šestiválce, přičemž jeden spaluje benzín a druhý naftu.

Mercedes zvolil podobnou strategii jako Volkswagen v případě konkurenčního Tiguanu a nabídne GLK ve výrazně silniční a výrazně terénní verzi. Na rozdíl od Tiguanu však mezi nimi zůstane místo pro ještě jednu, "normální" variantu GLK.

Sport poznáte podle devatenáctipalcových litých kol a sníženého podvozku s tužšími pružinami, zatímco off-road model bude jezdit na vysokoprofilových sedmnáctkách a pochlubí se nájezdovými úhly 23 stupňů vpředu a 25 stupňů vzadu.

Nezávisle na verzi a motorizaci bude GLK vždy vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G Tronic. Mercedes sebevědomě tvrdí, že může přislíbit špičkové jízdní vlastnosti na silnici, údajně díky mimořádně tuhé karoserii a podvozku odvozenému od třídy C.

Na rozdíl od svých větších sourozenců, kteří se dovážejí z Ameriky, bude GLK vznikat v německých Brémách. Naživo bude k vidění tento týden na autosalonu v Pekingu. Pokud se vám nechce do Číny, musíte počkat na druhou polovinu roku, kdy by se měly první GLK objevit u českých prodejců Mercedesu.