Podle Volkswagenu se bude Golf GTI držet receptu svého duchovního předchůdce, prvního "gétéíčka", které je mnohými považováno za vůbec nejlepší hothatch všech dob. A právem, neboť nejen, že byl první, ale svým způsobem tak trochu rebelský, protože vznikl tajně bez vědomí vedení automobilky. Po svém uvedení se stal okamžitě hitem a žádaným zbožím, v současnosti je to uznávaná legenda, o které se dočtete prakticky v každé na automobily zaměřené literatuře.

Golf
Autor: Autoweb.cz

Ortodoxní příznivci možná nad novým Golfem GTI, který váží skoro dvakrát tolik oproti legendárnímu předchůdci, ohrnou nos. Jenže nesmí zapomínat, že pod kapotou pracuje to nejlepší z koncernu VW, přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, který v případě Golfu GTI nabízí 210 koní a křivku točivého momentu plochou jako Stolová hora. Auto by tak mělo zrychlit na stovku přibližně za 7 sekund a maximálně upalovat rychlostí 238 km/h.
Golf
Autor: Autoweb.cz

Podvozek je přepracovanou verzí z nového Volkswagenu Scirocco, v nabídce tedy budou adaptivní tlumiče ACC a mezi předními koly najdeme uzávěrku diferenciálu. Bohužel zatím nevíme, jestli se jedná o skutečnou "špéru", kterou najdete třeba ve starém i novém Focusu RS nebo jen o elektronickou náhražku přibrzďující protáčející se kolo, kterou má třeba Mini John Cooper Works. To by se ale s ohledem na náklady mohlo jevit jako pravděpodobnější s tím, že skutečný samosvor dostane až ostrá verze GTI-R, se kterou se rovněž počítá a která bude chtít narušit poklidný život Focusu RS.
Golf
Autor: Autoweb.cz

Volkswagen nezapomněl ani na ekologii. Nadšencům to možná může být fuk, ale doba je v tomto ohledu přísná a výrobci se jednoduše musí přizpůsobovat. Přesněji, automobil musí splňovat přísné emisní normy Euro 5. Na papíře to vypadá hezky, když se dočtete, že automobil v kombinovaném cyklu spotřebuje 7,5 litru na 100 km a vypustí 178 g/km CO2. Jenže praxe je trochu jiná. Auto má pak poněkud letargickou reakci na plyn a bezpohlavní projev. Věřme ale, že Volkswagen nezapomíná na to, čím bylo původní GTI tolik žádané a že charakterní zvuk a jakýsi projev hrubiánství a neotesanosti nabídne i v jeho poslední inkarnaci.
Golf
Autor: Autoweb.cz

Čím je samozřejmě modelová řada GTI typická, je její každodenní použitelnost. Uvnitř na posádku čeká nadmíra luxusních prvků jako dvouzónová klimatizace, sportovní kožené sedačky a jedinečný volant, připlácet si budete moci za navigaci, lepší audio a sedačky s ještě lepším bočním vedením.
Golf
Autor: Autoweb.cz

Jelikož se Volkswagen tak trochu schovává za označení "koncept" je otázkou, jestli se do sériové podoby dostane zcela nezměněn nebo jestli reakce zákazníků ještě mohou nějakou maličkost pozměnit.
Golf
Autor: Autoweb.cz

Autoweb
Autor: autoweb.cz