Jde o šest autobusů SOR, které dopravní podnik zařadil do provozu loni v létě, o 12 vozů Iveco Urbanway, které přišly do Brna v lednu, a stejné sedačky bude mít i dalších 12 vozů SOR, které má podnik převzít v nejbližších dnech. Loni přitom začalo v Brně jezdit 36 kloubových autobusů Solaris taktéž s plastovými sedačkami, ale se zdrsněným povrchem a šest autobusů Iveco mělo v sedací části látkový potah.
Dopravní podnik se snaží výměnu vyjednat přímo s polským výrobcem Ster. "Nemělo by to být náročné, protože sedačky se skládají jako stavebnice. Všechny další autobusy, které letos dopravní podnik nakoupí, už budou mít vyhovující sedačky," řekla Hailichová.
Paradoxní na celé situaci je fakt, že koncem roku 2013 se podnik rozhodl dávat do vozidel sedačky, které se snadno udržují. Do té doby se řadu let používaly sedačky s polstrováním a potažené mikroplyšem. Nechal cestující hlasovat mezi dvěma variantami plastových sedaček a jedněmi dřevěnými. Vybrané plastové však neodpovídaly těm, s nimiž je problém ve zmíněných 30 vozidlech.