Oheň na střeše! Takhle se dá nazvat zděšení, které vyvolala reklama na nový fernet, který propaguje herec Sagvan Tofi(42) v kampani s názvem Kamarád do deště! Nápad jako hrom, až na to, že režisér stejnojmenného trháku Jaroslav Soukup (60) o tom nemá ani ponětí. "Je to porušení autorských práv," neskrývá svou hořkost Soukup, duchovní otec obou filmů. Kamarády do deště si však zaregistrovala společnost Česká Produkce, která k využití atraktivního názvu dala svolení agentuře FCB Prague pro natočení reklamy. "To je neuvěřitelné. Nikdy jsem netušil, že si někdo v Úřadu průmyslového vlastnictví může nechat zaregistrovat ochrannou známku na titul, který je můj. To už může kdekdo prodávat trička Vesničko má středisková nebo Anglického krále," říká režisér a producent Soukup. "Buď se se mnou dohodnou, nebo se budu bránit soudně a začnu požadovat stažení reklamy," varuje Soukup. "My jsme agentuře pro reklamu název s Kamarády do deště skutečně zapůjčili, protože ho máme registrován. Domluvili jsme se na partnerství filmu Svatoušci aneb Kamarád do deště 3. Ve filmu má být scéna, kdy Sagvan požádá o panáka jako v reklamě," líčí představu k zatím neexistujícímu filmu producent Jan Nejedlý z České Produkce. "Pana Nejedlého neznám, nikdy jsem s ním nemluvil, nespolupracoval," ohrazuje se Soukup, kterého teď nejvíc zajímá, jak dopadne spor s reklamou na fernet. "My jsme třetí strana. Ale jsme s panem režisérem v kontaktu a chceme příští týden nalézt nějaké společné řešení. Chci, aby vše bylo právně čisté," slibuje Robert Hegenbart z agentury FCB.
Tofi s fernetem rozlil i hořkost

Sagvan zřejmě netušil, jak účastí na reklamě, která nese název Kamarád do deště rozčílí režiséra stejnojmenného filmu Jaroslava Soukupa
(autor: Blesk)
Oheň na střeše! Reklama na nový fernet vyvolala zděšení - začala válka o značku ´Kamarád do deště´