Slyšel jsem, že jste již viděl film Kráska a zvíře. Líbil se Vám ?

Ano, líbil se mi a velmi . Myslím si, že bude velmi překvapivé pro mnohé, že je to francouzský film v takovém žánru a na takové úrovni. A zadruhé je úžasné zjistit, že dokážeme udělat film s takovými efekty a za třetinu toho, kolik na něco takového potřebují američtí filmaři. Což je naprosto šílené. Takže rozhodně chci vědět, kam ty americké peníze vážně jdou. (smích) Většina se asi jen tak míjí do vzduchu, ve Francii je to jiné. Je velmi vzácné dělat takový žánr ve Francii a udělali jsme ho jen za takové peníze, jaké bylo skutečně potřeba a ne za víc. Je to takový malý stroj, který jsme vytvořili.

Kráska a zvíře je asi nejpopulárnější francouzská pohádka, pokud se nemýlím.

To si zcela nejsem jistý, ale co vím, je to rozhodně příběh o rozdílnosti. Jak jsem se doslechl, originální příběh je popis aristokracie. Zvíře je prezentováno jako lev, což znamená symbol království. Samozřejmě, ne ve filmech, ale jen v příbězích, na kresbách . A v některých obdobích bylo Zvíře zase popisováno jako orel. Nyní je tento příběh ukázkou tolerance, chamtivosti, příběhem, jak se staneme ošklivými a zlými. Když něco uděláte a změníte se k dobrému a milovanému, když dokážete svých činů litovat. Myslím si, že je to příběh o rozdílnostech, akceptaci této rozdílnosti a těch druhých. Proto jsem tuto postavu vzal a hrál ji. A ještě si osobně myslím, že Zvíře vypadá skutečně dobře.

Autor: www.hce.cz


Zmínil jste, že poprvé jste museli svým kolegům, filmařům, ve všem stoprocentně věřit. Splnili se tedy vaše očekávání, jak nakonec budete vypadat na plátně?

O ano. Skutečně toto natáčení bylo velmi ojedinělé. Takového jsem dosud nedělal. Všechno, co jsem udělal na place, vše, co jsem natočil procházelo úpravami profesionály na speciální efekty. Ještě mi i vylepšovali hlas. Až když jsem uviděl konečnou verzi filmu, pochopil jsem, co se mnou udělali . Ale jsem tomu rád, protože jako herec musíte během ztvárnění úlohy odsunout své ego stranou. Jednoduše, jste v tom filmu a zároveň tam být nemůžete. Takže se mi to líbí. Většinu filmů, které jsem ztvárnil a úkoly, které jsem hrál, byly skutečně velmi drsné, na hraně a opravdu těžké. Když jsem byl osloven na film Kráska a zvíře, nejdřív jsem si myslel, že budeme dělat nějakou temnou verzi tohoto příběhu. A nakonec se to nestalo. Toto je rozhodně rodinný film. A konečně první film, který mohu ukázat svým dětem, co je skutečně skvělé, protože jim rozhodně nemohu ukazovat své dosavadní filmy. A jsem vděčný tomuto filmu i za to, že musím akceptovat i svou druhou část mě samého. Část Zvířete, která není až tak děsivá.

Pohádky se většinou zabývají povrchností postav. Jak se s povrchností vyrovnáváte v běžném životě av byznysu, ve kterém pracujete ?

Myslím si, že jsme všichni stejní, že zkrátka dáváme na náš prvotní pocit. Mohl bych vyprávět, že někdy, ale ne tak často, se možná popálíme , ale většinou nám první dojem zcela přesně napoví, kdo je jaký člověk. Snažím se vždy dávat druhou šanci, ale prvních pár minut s někým nám dává mnohem víc, než v té době skutečně pochopíme. Je to doslova jakoby skener člověka. Pamatuji si, že jsem pracoval s jedním architektem. Na prvním setkání si sedl naproti mně, překřížil si nohy a já uviděl jeho ponožky. Měl na nich nějakou pohádkovou bytost oblečenou jako Santa Claus. " Bože , to je tak levné, " pomyslel jsem si. A hned jsem se začal sám sebe ptát, zda bude schopen udělat můj dům tak, jak chci. Toto se děje poměrně rychle, bez ohledu na to, zda se na to soustředíte, nebo ne. Prostě vám to proletí hlavou. A hned si začnete sám sobě domlouvat , abyste takoví nebyli, abyste nesoudili lidi podle ponožek. Ale naneštěstí pro mě (smích), jsem při práci s ním pochopil, že můj prvotní dojem byl správný. Takže, abych odpověděl na otázku, měl by každý věřit sám sobě, nehledět na náboženství, společenský žebříček, barvu pleti. To vše je velmi zavádějící při povrchnosti, při povrchním poznávání člověka . Drobné detaily prozrazují více o tom, kdo je jaký člověk, jak žije svůj život, jak se chová. Pro mě jako herce je takové sledování detailů velmi působivé, velmi naučné. Pokud dokážete správně vychytat jednotlivé detaily své postavy, bude pro diváky velmi srozumitelná bez toho, abyste řekli byť jen jediné slovo. Stačí umět správně projít po ulici, otočit hlavu tím správným pohybem. Pamatuji si na jednoho známého, kterého jsem znal roky. Byl drogově závislý na heroinu. Asi po patnácti letech jsem ho viděl na zcela opačné straně náměstí. Byl otočen zezadu a já jsem ho poznal. Okamžitě. A věděl jsem, že se přede mnou schovává. A to jsem pochopil, jen jak jsem ho zahlédl. Na takových věcech jako herec musíte pracovat. A vězte, že vás takové odčítání lidí nezklame ani v reálném životě.

Autor: www.hce.cz


Většinou jste hrával špatné chlapy a v jejich postavách jste nacházel něco dobré. Nyní však hrajete dobráka, ne?

Myslíte si, že Zvíře je dobrý člověk? Hm, zajímavé. Děkuji. Ano, je dobrý, ale dobrým se jen stal . Netřeba zapomínat, že je to nejprve příběh špatného a chamtivého chlapa, který si zničil život, zradil svou ženu a zaplatil za to velmi vysokou daň. Ale nemohu říci, že v tomto filmu hraji dobráka. Je to spíše romantický hrdina. Ale ještě jednou, nenajali si mě, abych zahrál dobrotisko. Ten chlap prostě zradil svou lásku a musel za to zaplatit. Ačkoli to neplánoval, byl veden svou chamtivostí.

Mluvili jste o dětech, tak mě zajímá, kterou pohádku jste jim čítávali nejraději?

Asi nejvíce Malého prince. Mám ji velmi rád, s ní jsem totiž vyrůstal. Velmi známá je nahrávka této pohádky Gérardem Philipem, kterou opravdu zbožňuji. Takže asi nejvíce jsem čítával tuto pohádku.

Je o vás známo, že se připravujete na každou roli. Na tuto asi nebylo třeba, nebo ano?

Já pracuji a trpím, jen když je to nutné . Nedělám velké analýzy postavy, pokud to není třeba pro danou úlohu. Při úloze Zvířete jsem nosil velký a těžký kostým, který jinak nepůsobí ve filmu až tak monstrozně. Záměrem bylo, abych působil velmi přirozeně. Během natáčení jsem zhubl deset kilogramů jen proto, že ten kostým byl těžký a bylo v něm neuvěřitelně teplo. Příprava na tuto roli byla jen o tom, že jsem znal příběh, věděl jsem, o co v něm jde. Jediné, co jsme zkoušeli, byly mé pohyby, moje chůze. Je to pohádka, na ni se netřeba velmi připravovat .

Autor: www.hce.cz


Jak jste se poprvé cítil, když jste viděl svou masku?

Ta maska je vytvořena digitálně. Ale přesto v očích vidíte mě, všechny výrazy, to jsem opravdu já. A myslím si, že je diváci dokáží rozeznat. Ale on je rozhodně hezčí než já. Je mnohem příjemnější než já. Sice jsem se snažil na place více trpět, ale usoudili jsme, že děti by z toho mohly být vyděšené. Je to asi nejmilejší netvor jakého jsem kdy hrál.

Nejdůležitější v životě Zvířete jsou růže. Což jsou nejdůležitější věci Vašeho života?

To je velmi jednoduchá otázka, rozhodně jsou nejdůležitější moje děti . A svoboda, kterou potřebuji a mám. A zdraví. Asi klasické věci, které považuje za důležité každý člověk.

Bylo pro vás důležité udělat film Kráska a zvíře francouzským? Zanechat tam klasické francouzské prvky?

Samozřejmě, bylo to velmi důležité, aby bylo cítit, že je to francouzský film, i přesto, že se bude v jiných zemích překládat. Takže je to rozhodně francouzský film s globálními ambicemi. Všechny filmy, na kterých jsem pracoval, jsem chtěl táhnout ven do světa . Není dobré, pokud film zůstane jen ve své zemi. To je hloupost.

Podle mě ten film vypadá francouzský i kdyby v něm nepadlo ani slovo.

Tak to je úžasné. Lea Seydoux rozhodně vypadá francouzsky. Ale je skvělé, pokud to tak vnímáte. Já to už nevidím, nemám takový odstup.

O vás je známo, že jste velkým milovníkem tance a taneční scény ve filmu jsou úžasné.

Tančíme poměrně často v tomto filmu. Ale tančit v kostýmu Zvířete, ach můj Bože, to byla hrůza. Původně jsem měl tančit s celou maskou, s kovovým límcem a ještě i ocasem. Ten ocas byl mechanický, nakonec mi ho museli počítačově dodělávat . Omlouval jsem se během natáčení, že se v tom prostě nedá tančit . Stával jsem si na ocas ,na plášť, příšerné . Jen jsem v té masce stál a už jsem se potil. Takže mi museli pod masku dávat chladící oblek a nalévat do něj ledovou vodu.

Jak se Vám jinak mimochodem natáčelo v Berlíně?

Celý tým byl velmi profesionální a fungoval bezchybně. Němci zásadně nemluví na place, jsou profesionálové, tiší, to je úžasné .

Jak si vybíráte své filmy?

Já nemám nějaké zásady, kterými se řídím. Dělám na každém filmu, který je relevantní, který má smysl. Tehdy mě dokáže okamžitě zaujmout a jdu do toho. Nepreferuji nějaký žánr jako drama nebo thriller. Když je něco dobré, dělám na tom. Vždycky jsem si vybíral a vybírám své úkoly. Rozdíl je v tom, že na začátku kariéry jsem si nemohl vybírat z takového velkého množství, jak je to nyní. (smích) Na začátku si můžete vybrat jen z práce na nějakých hloupých filmech nebo nedělat nic.

Rozhoduje při vašem výběru i jméno režiséra?

Není to tak ani o jménu režiséra jako o samotném režisérovi. Je to o společné vlně, dobrém pocitu, který se nedá nějak dopředu naplánovat. Nyní pracuji na jednom krátkém filmu s režisérem, který má sedmadvacet let. Je to naše první spolupráce. Nechtěl jsem na tom pracovat, protože je to v Austrálii a já nesnáším takové dlouhé cestování a bylo to pro mě komplikované. Viděl jsem však jeho krátký film a musel jsem do toho prostě jít, protože je to fakt dobré. Tento režisér ještě nemá vytvořené jméno v byznysu, ale je prostě velmi talentovaný. Pro mě musí mít režisér vytvořenou svou vizi a musí jí být nadšený. To je pro mě důležité. Pokud se to stane, jdu do toho .

Jak víte před natáčením, že ten film bude dobrý ? Máte na to nějaký šestý smysl?

To můžete zjistit už z předtočených scén, které každý režisér má. Nebo z filmů, které daný režisér natočil předtím. A pak si musíte s režisérem sednout a povídat si. Pokud se nudíte, rozhodně do takového filmu nechoďte. Ale například se zmiňovaným mladým režisérem jsem si sedl a povídal se přes skype. A neuvěřitelně jsem se bavil. Už jen přes skype. Bylo to naprosto úžasné mluvení na téměř dvě hodiny. Je to jen otázka toho, jak se dokážete spojit s daným člověkem. Není v tom hodně logiky. Jediná rada je: Následuj to, co cítíš .

Více informací o filmu naleznete na http://www.hce.cz/cz/kino/katalog/1696-kraska-a-zvire.html