O projektu informovala tisková mluvčí Novy Michaela Fričová.
Slovenský deník Sme napsal, že soutěž by měla soukromé stanici Markíza pomoci překonat problémy s klesající sledovaností. Televize však informace nekomentovala.
Obě televize patří do skupiny CME, která provozuje televizní stanice i v dalších zemích střední a východní Evropy. Jak by měla česko-slovenská SuperStar přesně vypadat, není zatím známé. Soutěž se na základě britské licence vysílala v asi třech desítkách zemí.
Slovenští diváci doposud mohli zhlédnout tři ročníky této hudební soutěže. Nejdříve ji vysílala veřejnoprávní Slovenská televize, kdy si první ročník nenechalo ujít 40 procent diváků. V dalších dvou ročnících pak sledovanost klesala.
Nova vysílala soutěž pod názvem Česko hledá SuperStar. První řadu odvysílala v roce 2004, třetí a zatím poslední ročník se na televizních obrazovkách objevil v roce 2006. Všechny řady v průměru sledovalo 62,42 procenta diváků ve věkové skupině od 15 do 54 let a 55,01 procenta dospělých diváků starších 15 let, uvedla Fričová. První českou SuperStar se stala Aneta Langerová, která později získala dvě prvenství v anketě Zlatý slavík.
Deník Sme poznamenal, že nová SuperStar by mohla Markíze pomoci zvrátit trend úbytku diváků. Podíl televizní jedničky na slovenském trhu se podle Sme snížil z dlouhodobých 35 procent na 31,5 procenta za první čtvrtletí tohoto roku.
Československá SuperStar: Co v televizi neuvidíte, najdete zde>>