My bohužel musíme na takový, na tradici stále věhlasných vídeňských bálů navazující podnik i tento rok v Praze zapomenout. Na vině je náročná rekonstrukce historické budovy Státní opery. Nicméně jsou tu jiné renomované bály. Rakouským plesem na pražském Žofíně počínaje, Českým a následujícím Česko Slovenském plesem, jež v únoru proběhnou v Obecním domě, konče. A nelze nezmínit moravskou metropoli prezentující Ples jako Brno, jenž se teoreticky řadí mezi elitní.
Kdo s koho?
Deset gala toalet nasvědčuje, že Slovenky mají pro pompéznost slabost. Otázkou je, s jakou dávkou vkusu, kultivovanosti, citem pro věc a míru únosnosti ji zpracují.
Češky jsou většinou v prezentaci, v touze stát se hvězdou protančeného bálu, umírněnější. Svodka rób za posledních několik sezon včetně pauzírujícího Plesu v Opeře přinejmenším naznačuje větší stádnost ve výběru toalety, než je tomu u blízkých sousedů, již jsou monstrózností bližší vídeňskému Plesu v Opeře.
U nás převládají róby empírového či princes střihu s pokračováním vlečky na úkor krinolín. Na transparentním tylu aplikovaná krajka, vysoké čelní rozparky sukní, v průsvitu odhalené nohy se staly nudným standardem. Slovenky jsou v tomto smyslu odvážnější, svým způsobem kreativnější, což neznamená, že jsou apriori vkusnější.
Společenskou smetánkou puncované plesy každopádně u toalet dovolují na poli výpravné dekorativnosti, dramatických efektů etiketou a dobrým vkusem jištěné maximum. Licitace s ním představuje hazard, poker, jenž i zkušené hráčky s módou někdy prohrají.
Která z prezentovaných žen tedy outfitem inspiruje a jaká je nešťastným mementem nevkusu?
-
Herec Martin Huba s chotí Dagmar: V rámci věku s přešlapem4
Oděvu legendárního, na Slovensku i v Čechách ctěného herce přezdívaného Aristokrat divadla, nelze nic vytknout. Outfit jeho neméně noblesní paní, hudební pedagožky s profesurou, typicky plesový není, nicméně na šifonové šaty oblečená, výrazně vytkávaná maxi vesta příjemně upoutá. Bohužel černé dosti silné punčochy jsou neodpustitelným faux pas dress code, jenž se na známce hodnocení neblaze podepsal.
Herec Martin Huba s chotí Dagmar: V rámci věku s přešlapem
Známka: 4
Oděvu legendárního, na Slovensku i v Čechách ctěného herce přezdívaného Aristokrat divadla, nelze nic vytknout. Outfit jeho neméně noblesní paní, hudební pedagožky s profesurou, typicky plesový není, nicméně na šifonové šaty oblečená, výrazně vytkávaná maxi vesta příjemně upoutá. Bohužel černé dosti silné punčochy jsou neodpustitelným faux pas dress code, jenž se na známce hodnocení neblaze podepsal.
Kristína Kövešová a Marek Kravaj: Grandiózní tah
Známka: 1
Na elitních bálech je pompéznost, která by na jiných, dress code Black Tie, či dokonce White Tie uvozených gala událostech neprošla, povolená. V aristokratickém podání žádaná. Tato smyslná třicátnice, investigativní novinářka a moderátorka TV Markíza, se jí rozhodně nebojí. V základu jednoduchá, zlatavým ornamentálním pásem ozdobená, na linii ramen poukazující toaleta vyšperkovaná půlkruhovou ozdobou hlavy variující pro carské Rusko typický kokošník, citu pro míru monstróznosti dostojí a obstála by i na vídeňském Plesu v Opeře.
Eva Kramerová alias Evelyn: Cirkusácká volba
Známka: 4
Flitrové či lurexové tkaniny staví aktuální trendy na výsluní, ale pro korpulentní ženu, jakou youtuberka zvaná Evelyn je, představují riziko, že výsledkem bude laciný, podřadného šantánu hodný efekt. Úzká, vysokým rozparkem doprovozená toaleta, v níž růžová přechází do zlaté, je příkladem. Zde se navíc na špatné volbě notně podepisuje i dramatická draperie z jiné tkaniny. A rozpuštěné lokny krásných těžkých vlasů cirkusu rovněž nahrají.
Oděvní designérka Lenka Sršňová a Igor Pavelek: Mimo dress code
Známka: 5
V případě této dámy, je vše špatně. Náušnicemi počínaje, křiklavě potištěnou monstrózní sukní a v ní zastrčeným širokým topem konče. Navíc se jedná o módní návrhářku a je tudíž velmi politování hodné, že si plete ples s garden party a v etiketě zcela selhává. A propos, pan Igor by měl mít zapnuté sako a jemně zkrátit příliš pokrčené kalhoty.
Hudebník Martin Žúži s manželkou Uršulou: Nota noblesy
Známka: 1
Jeho smoking odpovídá společenské příležitosti. Její model v podobě od kolen do mělkého zvonu rozšířeného pouzdra se slupkou šifonového, k pažím zrající ženy lichotivého přehozu náleží k univerzálním toaletám, jež mají uplatnění i při jiných gala událostech, než je bál. Stříbrné akcenty šperků a skořepina psaníčka jsou pak náležitým svítivým, styling dotahujícím dotekem.
Karolína Chromisteková: Nefunkční eso hry
Známka: 3
Akvarelově jahodová barva, kaskáda volánů, mnoho metrů nařaseného šifonu působících jak načechrané pápěří. Plastron z černé krajky a ve stejné barvě stuha v pase… Výsledkem je esence sladké romantiky luxusní zn. Valentino. Toaleta se sice tradičnímu standardu vymyká, ale vzhledem k uvolňující se etiketě, která není tak zkostnatělá jako dřív, stoprocentně obstojí. Na krásné brunetě, ředitelce soutěže krásy Miss Slovensko, by si zasloužila plný počet bodů nebýt faktu, že je okoukaná na řadě v ní pózujících slavných žen, což se na hodnocení podepisuje.
Eva Verešová, Miss Slovensko 2002: Drama v detailu
Známka: 1
V brázdě velkoleposti se nese i tato rudý satén a černý transparent kombinující róba. Na její impozantnosti se nejen podílí kontrast barev a nadýchaná krinolína s kaskádou pruhů nařasené látky, ale především ostny dikobraza připomínající sklady puntíkatého tylu na živůtku a ve vnějších švech dlouhých rukávů. Každopádně model jen pro vyvolené s omezenou působností.
Ingrid Fašiangová se synem Markem: Atak rudé
Známka: 2
Sytá rumělka se vnímá jako symbol erotiky. Funguje na rtech, nehtech, v šatníku, pokud to typ nositelky dovolí. Paní Ingrid, ředitelka Nové scény v Bratislavě, patří k ženám, jimž sluší. I ve velké ploše k zemi spadající toalety si ji může dovolit. Výtka tudíž nepatří barvě, ale střihu neforemně vyznívající róby, které spousta metrů látky, včetně fáboru s mašlí na rameni nesvědčí.