Řada celebritích přátel Meghan Markleové se pochlubila na sociálních sítích tím, že obdržela první oficiální produkt z jejího sortimentu. Například designérka Tracy Robbinsová (45) zveřejnila na instagramu obrázek se sklenicí číslo „17 z 50“, což naznačuje, že pouze takové množství domácích jahodových džemů bylo součástí první várky. „Snídaně, obědy a večeře jsou hned o něco sladší,“ jásala Tracy, blízká přítelkyně vévodkyně ze Sussexu. „Tento džem naprosto miluji, nejsem si jistá, zda se o něj s někým podělím...“
Mezi dalšími příjemci jahodového džemu z Meghaniny debutové nabídky byla argentinská modelka Delfina Blaquier (43), manželka Nacha Figuerase (47), hráče póla a přítele prince Harryho (39). Ta dostala sklenici „10 z 50“. „Jahodový džem mi dělá radost. Miluji váš džem, American Riviera Orchard,“ vyznávala se Meghanině značce Delfina, co rovněž sdílela obrázek toastu namazaného džemem. Speciální marmeládu měla možnost ochutnat i modelka Chrissy Teigenová (38), manželka zpěváka Johna Legenda (45), či Kris Jennerová (68), hlava Kardashianovic klanu.
Zatímco si hvězdy sociálních médií užívaly první košt Meghaniny značky, "prostý lid" kritizoval tento podnikatelský počin snažící se hrát na dotek exkluzivity s omezeným množstvím. Mnohým přišlo číslování na sklenicích jako bizarní marketingový trik. „Nesmáli byste se okázalosti štítku 17 z 50? Jako by to byla limitovaná edice umění,“ bavil se jeden z uživatelů sociálních sítí a další doplnil: „Omezená výroba pro omezené zákazníky. Padesát skleniček džemu ještě nedělá obchodní impérium...“
Další Meghan vytýkali, že se v rámci svého marketingu opírá o svůj titul, ačkoliv oficiálně již členkou královské rodiny není, její logo nabubřele připomíná erb, a že bývalá hvězdička seriálu Kravaťáci v podstatě „nevytváří nic kromě značky. Všechno vyrobí jiní výrobci a nechají si na to plácnout její štítek“. Ironií osudu byl přitom fakt, že na snímcích spokojených zákazníků bylo jasně vidět, jak se ony štítky ze skleniček už loupou - a to jsou krátce po vyrobení. Což tedy rozhodně nezavání nějakou kvalitou...
Překvapení Harry a Meghan: Na filmové premiéře museli sedět mezi "prostým lidem" Twitter
I negativní reklama je ale reklama, a tu Meghan nyní rozhodně potřebuje. V rámci spolupráce se streamovacím gigantem Netflix má teď natáčet lifestylový pořad, ve kterém dojde i na vaření. A dá se tušit, že právě toho manželka rusovlasého prince využije k propagaci svých produktů. Pokud máte ale o Meghanin džem zájem, musíme vás zklamat. Produkty ještě nejsou na jejím webu dostupné - můžete se zatím přihlásit alespoň na čekací listinu. A potom je otázkou, kolik si za něj bude vévodkyně účtovat.
Paradoxně v ten samý den, kdy se po sociálních sítích začal šířit Meghanin džem, královský palác jako kdyby vyhlásil válku Americe. Na oficiální instagramové stránce obchodu se suvenýry v Buckinghamském paláci se totiž 24. dubna objevily reklamy na jejich vlastní jahodové džemy! Prodávají se za necelé čtyři libry (ani ne 120 korun) a údajně jsou vyrobené pouze z těch nejlepších plodů. „Počkat! Fakt tu palác nenápadně trolluje 'paní Montecito'?!“ bavili se příznivci královské rodiny.