Módní fotoseriál zmíněného časopisu je věnován třem mužům. Jsou představeni jako tři různé osobnosti, zástupci tří generací a životních stylů. Prvním je textař plus podnikatel, ze showbyznysu známý Michal Horáček. Druhým majitel realitní kanceláře Prokop Svoboda a trio uzavírá v médiích hodně přetřásaný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Třiačtyřicetiletý manažer prodělečného státního podniku, který má u svého jména charakteristiku: Má rád rychlá auta a kvalitu.

Žaludova láska k autům se stala tématem řady polemik, národ ví, že v garáži mu stojí luxusní Aston Martin a jeho služební limuzína Audi A8 (samozřejmě s osobním šoférem) je vybavena vším možným nadstandardem a její cena se vyšplhala na částku, jež v zaokrouhlení činí tři miliony sedm set tisíc korun.

Žaludova slabost pro okázalost se promítá i v jiných sférách životního stylu. V tomto směru je příkladným maximalistou. Na ředitelství ČD se pije kapelou Rolling Stones oblíbená francouzská voda Evian. Česká Dobrá voda ani omylem. A když se značkový pan generální pro reprezentaci fotí, jeho snímek přijde na čtyřicet tisíc korun…

Šéf Českých drah píše čtenářům Blesk.cz: Pocházím z obyčejné české rodiny

Na módních, osobnostem věnovaných stranách Harper´s Bazaaru stylizovali Petra Žaludu do role aristokrata, který od kolébky vnímá luxus jako přirozenost estéta. Ale na tuto image si vybral špatné pole působnosti. Situace Českých drah, jež  prezentuje, je pravým opakem
Na módních, osobnostem věnovaných stranách Harper´s Bazaaru stylizovali Petra Žaludu do role aristokrata, který od kolébky vnímá luxus jako přirozenost estéta. Ale na tuto image si vybral špatné pole působnosti. Situace Českých drah, jež prezentuje, je pravým opakem
Autor: abl


Proklamovaná kvalita, image vyvoleného, je též základem outfitů, v nichž Žaluda na stranách Harper´s Bazaru pózuje. Jediným těžkým prohřeškem stylistky je tvídové sako od H&M, které by Žaluda z principu nikdy neoblékl. Etiketa na podšívce by jej srazila o několik společenských tříd níž! Budiž mu tedy satisfakcí, že košile v něm (Ann Demeulemeester) stojí 2 700 Kč a hlavně tu je namísto kravaty uvázaný károvaný motýlek od Hermes za 3100 Kč.

Další módní dvoustrana magazínu musí šéfovi Českých drah dělat radost. Je zde prezentován jako tradiční džentlmen na podzimním pikniku v trávě. Dojem je veskrze aristokratický! Klasický bavlněný pulovr (49 800 Kč), tenký rolák pod ním (28 500 Kč), kalhoty z jemného flanelu (20 700 Kč), kožené střevíce (21 900 Kč). To vše od jedné, velmi tradiční a velmi noblesní značky Hermés. Piknikový koš je na dvoustránkovém snímku pro atmosféru, ovšem klasický kufřík od Louis Vuitton (78 500 Kč) pro image.

Petr Žaluda na stránkách módního časopisu Harper´s Bazar
Petr Žaluda na stránkách módního časopisu Harper´s Bazar
Autor: abl

Zmíněné outfity jsou skvělé, zemitě našedlé barvy trendy. Akcent bílého roláku pečetí eleganci… V pohodě je i árijský typ modela s módně vyholenou lebkou jménem Petr Žaluda. Jenže je tady problém, kardinální otázka: Je na místě, aby se šéf problematického podniku České dráhy, do nějž minulý rok stát napumpoval čtyři miliardy korun, tímto způsobem prezentoval? A dokonce v nervózní době hospodářské krize, která panuje? Navíc Petr Žaluda, na rozdíl od zmíněných pánů Horáčka a Svobody, jež s ním v módní story účinkují, je státní zaměstnanec, což je na poli jeho veřejné image podstatné.

Petr Žaluda, bezpochyby velmi schopný manager, tento zásadní fakt ignoruje. A používá symboly společenského statusu naprosto provokativním způsobem. Vodou Evian počínaje, téměř čtyřmilionovým audi konče.1

Ovšem, je na místě tato strategie v situaci, kdy ČD připomínají Titanic? Úroveň cestování je tristní. Jen na WC často neteče voda a o toaletním papíru se může pasažéru jen zdát. A nikdo si není jistý, že jeho spoj dojede včas… Takový je folklór ČD a jak napsal Blesk v jednom ze svých článků: V podpalubí stoupá voda a na horní palubě se tančí jak o život…

I když pomineme fakt, že základní plat Petra Žaluda činí půl milionu korun měsíčně a na avizovaný styl luxusního playboy má, tak stejně musím zkonstatovat, že jeho prezentace je nepřijatelná a nemorální. Zvlášť ve stavu, v jakém se česká železnice nachází.

V pracovním mundúru: nádražácká modrá, vyštíhlené sako, módně úzké kalhoty. Neproniknutelná tvář hráče pokeru, nebo chlapa, co dělá na berňáku…
V pracovním mundúru: nádražácká modrá, vyštíhlené sako, módně úzké kalhoty. Neproniknutelná tvář hráče pokeru, nebo chlapa, co dělá na berňáku…
Autor: abl

A neprojde ani vyjádření mluvčího ČD Šťáhlavského, že nejde o žádnou zhýralost, neboť ředitel největší firmy v zemi musí dostatečně reprezentovat. A ani konstatování, že pobíral v předchozím působení jako šéf soukromé společnosti Axa mnohem větší plat. Ten mu hradili lidé, jež se nechali u Axy pojistit, zatímco nyní přispívá na jeho image nedobrovolně každý obyvatel ČR ze svých daní.

České dráhy s úrovní socialistického molochu a jejich světovými image značkami olepený, luxusem vytuněný šéf… Kontrasty jsou skvělé, sexy, přitažlivé, leč za těchto okolností težko stravitelné. Tady image Petra Žaludy zavání arogancí nadřazeného.

Nebo taky mindrákem českého snoba, jenž dospíval za železnou oponou a splín druhořadého socialistického Evropana nepřekonal. Možná jsou na vině i jiné frustrace. Ale ty jsou problémem pana Žaludy. Jako je problémem cestujících úroveň osobní železniční přepravy. Ještě chvíli a tito lidé založí sbírku na likvidaci V.I.P metrosexuála Žaludy. Dav proti vyvolenému…

Fotogalerie
4 fotografie