Ina T. a módní kritika jarních modelů: Morávkové mini jsou zase v kurzu a Bernášková jak z fundusu retro seriálu

/
  • Módní kritička Ina T. hodnotila jarní modely, jak obstála Dana Morávková, Jana Bernášová nebo Klára Issová?
    28. března 2022 ● 05:00

Výrazné palety barev, klasické i nevšední retro vzory, důmyslné, tělo rafinovaně odhalující střihy. Přicházející vlna jarních šatů představuje nový zábavný impuls, vytlačující pomocí sluncem protnutých dnů zimní všednodennost. Nadčasovost košilového střihu zůstává, bodovat bude navrátivší se, a pro mnohé nenositelná, mini délka, jenž spolu s psychedelickým vzorem evokuje módu 60.let a 70.let a mezi trendy bude nadále rezonovat i návrháři a generací Z tak oblíbená estetika přelomu tisíciletí označovaná jako Y2K. A jaké jarní šaty z aktuální nabídky vybraly tuzemské celebrity?

• 1.

Klára Issová

Klára Issová (42)? Odér romantiky na hraně: 2-

Křehce působící tmavovláska krátkodobým módním trendům s jepičím životem nepodléhá, místo toho se dlouhodobě drží svého osobního stylu mísícího ženskost s uměřenou ležérní elegancí. Nebesky modré krajkované šaty se sníženým, nabíraným pasem hrají na notu romantiky, k diskuzi je však množství a velikost volánů, lemující jak véčkový výstřih, tak okraje rukávů. Volba žlutého psaníčka je však skvělá, nejen v rámci podpory okupované Ukrajiny a šedé boty nad kotník dodávají potřebný casual dojem, vhodně umenšující sentimentálnost šatů.

• 2.

Jana Bernášková

Jana Bernášková (41)? Z fundusu retro seriálu: 3-

Košilové šaty jsou vysoce univerzálním, pro kdejaký typ postavy vhodným kouskem, který věk nositelky nijak neomezuje. Pro tiskovou konferenci ke hře Jsem doma zlato! je vybrala herečka, jež je proslulá neměnnou image a záviděníhodným dívčím pelem. Šaty vysoko v pase svázané tenkým řemínkem spolu s podkasaným střihem a geometrickým vzorem však postavě dobrou službu nedělají, opticky ji rozšiřují a díky retro potisku navíc působí jako z fundusu seriálu Vyprávěj. Dojmu neaktuálního nahrává i volba balerín s kulatou špičkou.

• 3.

Vica Kerekes

Vica Kerekes (40)? Střihem i barvou utlumená živočišnost: 2-

Krásná, v Česku hojně obsazovaná Slovenka bývá nejčastěji určena do rolí tajemných femme fatale, které jejímu archetypu jednoznačně sedí. Snad právě pro utlumení vrozené živočišnosti pro návštěvu botanické zahrady sáhla po šaty suplujícím, šedém kabátě over size střihu, který přepásala hrubým hnědým řemenem. Obrácená klopa je stejně jako široký opasek dobrým detailem, široké kozačky stylu nahrávají, avšak v ramenou nesedící střih, stejně jako barva břidlicové šedi nositelce pel ženskosti nepřidají.

• 4.

Dana Morávková

Dana Morávková (50)? Nestárnoucí kohoutí stopa je opět trendy: 2

Nadčasový evergreen mezi textilními vzory, který původně vznikl jako experiment během procesu tkaní, se minulý rok opět vrátil na výsluní a kromě zimy se chce prosadit i na jaře, zatímco bude o přízeň bojovat s florálními motivy. Přednost kohoutí stopě dala i herečka bazírující na elegantním lady stylu oblékání, jenž se pro ni stal typickým. Áčkové šaty v délce do půli stehen odhalují sportem zocelené nohy, a když už volba padla na tělové silonky, dobře že na matné. Perly na krku i zápěstí s klasickým stylem šatů dobře konvenují, jen lodičky mohly být modernějšího rázu, tedy do špičky.

• 5.

Michaela Maurerová

Míša Maurerová (42)? Neforemnost střihu postavě neprospívá: 3

Nekonečným seriálem Ulice či První republikou proslavená herečka většinou velké přešlapy vůči vkusu nedělá a drží se stylově úsporného módu, jenž hraničí s minimalismem. Tomu odpovídá i volba rovných, křivky ignorujících úpletových šatů v odstínu brilantní modře, které doplňuje rolák a tříčtvrteční rukávy. Strohost šatů, jenž zrzavému odstínu vlasů Maurerové skvěle kontrastují, vhodně narušuje dlouhý náhrdelník, stejně jako nad kotníkem končící boty na robustní platformě. Střih však pro svoji neforemnost sráží celku body.

• 6.

Radka Pavlovčinová

Radka Pavlovčinová (33)? Noblesa v odstínu lila: 2-

Sic večerní šaty, přesto inspirované novou sezónou, přicházejícím jarem, a to jak svěžím lila odstínem tak originálními detaily. Rovný, v pase podkasaný střih hedvábné řízy dává vyznít štíhlé postavě herečky, jejíž bratr Adam nedávno vyhrál pěveckou soutěž Superstar. Košilové prvky v podobě smokingového límečku či propínání na knoflíky puncuje elegantní vazačka a do manžety ohrnuté, volné rukávy. Vlečka se však zdá být nadbytečná a transparentní, nárt odhalující sandály na kontrastní černé podešvi jsou stylově totálně mimo.

Klára Issová kápla božskou o tajemném doprovodu! Jsou spolu už roky Markéta Reinischová

18 fotografií