Mnohé mladé dívky a vyzrálé ženy vidí v celebritách své vzory. Když dělají reklamu na kosmetické výrobky, které zaručují zářivý úsměv, krásnější pohled a tvář bez vrásek, všichni věří v zázrak kosmetického přípravku. Jenže háček je v tom, že ve většině případech jsou reklamní fotografie digitálně upraveny na počítači a realita je ve skutečnosti jiná.
Britský úřad pro dohled nad reklamním trhem (ASA) je ve svém postupu proti upraveným reklamám velmi nekompromisní. Po kampani s herečkou Julií Roberts zakázal i reklamu s Rachel Weisz. Kosmetická firma L´Oréal totiž přiznala, že nechala snímky digitálně upravit. Obě herečky na fotografiích vypadaly nepřirozeně mladě. Navíc Rachel Weisz je v reklamě až k nepoznání. Když se srovnají snímky hereččiny přirozené tváře a vyretušované tváře, rozdíl je markantní.
Rachel Weisz v reklamě na L´Oréal
Julia Roberts v reklamě na L´Oréal
L’Oreal ale svůj čin a reklamu obhajuje. "Reklama chce ukázat Rachel Weisz, jak nejlépe to jen jde, a proto jsme vyvinuli maximální úsilí, abychom zajistili co možná nejlichotivější podmínky. Rachel Weisz byla profesionálně nalíčena, stylizována a vyfocena fotografem v ateliéru. Fotograf použil hodně světla, aby byl obrázek co nejlichotivější a díky změkčení a nižšímu rozlišení se snížil výskyt vad na jejím obličeji," řekl mluvčí společnosti a následně připustil, že byly fotografie digitálně upraveny.
Nejen americká firma čarovala s retuší. Do parády si jedna česká kosmetická firma vzala i naše známé herečky, modelky a zpěvačky. Inu, posuďte sami, jaký je mezi fotografiemi rozdíl. Měla by se retuš v reklamách zakázat? Řekněte nám svůj názor v diskuzi pod článkem!