Hlavním tématem Hranařů, tedy těch, kteří se pohybují na hraně zákona a mohou být přemoženi jen jinými "svého druhu", je organizovaný zločin tahající za politické nitky". Scenáristé se inspirovali skutečnými událostmi - už první dialog z roku 2006 poukazuje na vraždu vládce podsvětí Františka Mrázka. Příběh se pak přesune o pět let dál a odehrává se letos v létě, kdy se natáčel. Podle producenta Jiřího Jurtina má snímek, jehož rozpočet dosáhl 55 milionů korun, více vrstev. Vzbuzuje otázky, ale neposkytuje zjednodušené odpovědi. Filmaři chtěli ukázat současné podnikatelské a politické prostředí, kde osamělý hrdina bojuje proti zkaženému establishmentu.

Také do dalších epizodních rolí obsadil režisér známé herce; například Vladimíra Kratinu, Václava Postráneckého, Norberta Lichého, Milana Kňažka, Michala Dlouhého, Michala Pavlatu, překvapivě i Jiřího Korna. Tříska ve filmu ztvárnil vysloužilého agenta americké zpravodajské služby NSA a roli vzal prý proto, že byla tajemná.
"Chtěl jsem ji dělat právě proto, že je záhadná. Po celý film vlastně diváci pořádně nevědí, kdo to je. Ten člověk nemluví, když někam přijde, jen se dívá a pozoruje. Jen se domníváme, kdo to je. Doufám, že tohle tam zůstane zachováno," řekl Tříska ČTK po dnešní projekci snímku v Praze.
Podle něj se pokaždé objevuje v různých prostředích. "I ten monolog na konci říká anglicky někomu na kameru, koho nevidíme," dodal Tříska. Kameramanem byl Karel Fairaisl, který debutoval snímkem Filipa Renče Hlídač č. 47. Hudbu složil Zdeněk Merta.

Dramatický příběh se rozehrává kolem velké zakázky, z níž měly podle zaběhnutých pravidel putovat vratky na zaběhnutá vyšší místa. Jeden z aktérů se však rozhodne pro sólový postup. "Máme problém," ozve se z plátna a rozjede se kolotoč sledování, kompromitujících materiálů, tajných nahrávek, mediálních intrik, výhrůžek, vydírání a zabíjení. Systém se zadrhne, protihráči volí krajní řešení.
Filmový výtvarník Martin Martinec zasadil příběh do prostředí, kde se byznysmeni, lobbisté a poradci pohybují. Tedy do luxusních kanceláří, barů a vil, na ministerstva, do parlamentu i místností odposlouchávacích zařízení. "Dokážete si představit, kdo dohlíží na vaše město," říká tajemná Třískova postava v závěru filmu. "Ale to jsou jen iluze či nepodložené domněnky, že všechny ty kamery kolem jsou jen kvůli vaší bezpečnosti," dodává.

Debutující Tomáš Zelenka byl desítky let pomocným režisérem domácích i zahraničních filmařů. S tématem svého filmu osobní zkušenost prý naštěstí nemá, ale zná ty, co se v tom dobře orientují.